tisdag, december 27, 2016

DAG 264 - återgå till normala rutiner

Idag blir det en bild på mina fina juniorer som får vara frontbild till dagens funderingar. 


Under julhelgen utsätts man verkligen för mycket frestelser. Mycket mat, mycket godsaker, mycket dricka.... Det finns godis hemma på ett annat sätt än annars...

Jag är en person som inte överäter mat under sociala sammanhang, det är sällan ett problem. Men det är lätt att det slinker ner några godisbitar här och där under dagen, bara för att de finns där.... Så karaktären sviktar ibland.

Men idag bestämde jag mig! JAG ska åter till normala rutiner och ta kontroll över situationen igen! Min 3-veckors krasslighet samt jul på det har resulterat i EN månad med något sämre vanor, om än MKT bättre än förr. Jag har inte halkat tillbaka helt.... Men sockerråttan vill ha mer och mer och mer, och därför bestämde jag mig att nu får det vara nog!

Killarna ville så gärna ha en fika på ett fik i närheten av oss, de var sugna på tårta och jag hade lovat dom att fika den dag jag  var ledig med dom på jullovet. Känner mig nöjd med MITT val, EN endaste kopp te utan mjölk och inget fikabröd till! Ville så gärna äta upp det där lilla av tårtan som var kvar på killarnas tallrikar MEN jag stod emot! Eloge till mig!

Jag ville bara att ni ska veta att även jag tampas med de där monstrena i hjärnan, mat och gotter styr vårt liv så himla mycket. Och det är lätt att falla tillbaka till att bara äta och äta utan tanke. Men varje gång man INTE tar den där resten eller godisbiten eller vad det är, är en vinst i sig! Så nu kämpar vi på tillsammans!!

Inga kommentarer: