tisdag, december 13, 2016

DAG 250 - äta ute....

Ikväll åt vi middag ute på språng, vi skulle julhandla lite med barnen och det blir ju såklart middagstid då man är ute såhär.... Jag kände mig bra och tog en hälsotallrik där jag åt det mesta utom avocadon som var hård och en del av matvetet och hummusen.... Blev dock väldigt mätt och hade med andra ord även marginal till en latte med lättmjölk lite senare på kvällen. Perfekt!

Det krävs lite mer då man ska äta ute, det är så lätt att falla in i "jag tar det som finns" utan att leta. Att vara bekväm och äta fet mat med pommes och det där till. Men för varje gång jag tar valet att äta en nyttigare måltid ute så sparar jag ju ihop till en mer "onyttig" middag någon annan gång om jag vill ha det.... Så tänker jag iaf, hur tänker du?!

Inga kommentarer: