måndag, september 26, 2016

DAG 172 - målgång de luxe!!

Idag var det dags för min 6-månadersuppföljning sen Itrimstart (den 6 oktober är det exakt 6 månader dock)... Jag är inte orolig för att ställa mig på vågen, jag känner att jag håller vikten (eller att det går lite neråttom)...

Målgång de luxe!! Stopp, stopp!! Jag fortsätter att gå ner i vikt trots all mat jag äter! Men jag äter ju inget mellan målen (har hänt någon gång, men är otroligt ovanligt)... Jag äter mycket mycket sällan snabba kolhydrater i form av pasta, potatis, ris, bröd - jag mår så mycket bättre då jag inte äter det. Så i överenskommelse med min nya hälsocoach Frida så ska jag öka på lite på proteinerna och kanske lite på fettet istället för att stoppa viktnedgången... Om jag vet att jag ska äta snabba kolhydrater så kan jag ta lite mindre kött/fisk/fågel till det målet tex....

Jag har nu gått ner totalt 27,8 kg, det är helt sjukt många kilon! Igår lyfte jag (och Fredrik) paket med kakel och de vägde 16 kg styck. Jag hade INTE orkat bära mer än typ ngn om de vägt 10 kg mer.... Och de kilona har jag burit runt på kroppen... Otroligt att man orkar egentligen...

Men som sagt, nu måste jag börja jobba på att stoppa viktnedgången. Det känns som om jag satt bollen i rullning och att kroppen har svårt att stoppa det. Men det kommer nog snart, stoppet alltså....


Med tanke på att jag tränar 4-5 ggr per vecka (2-3 ggr på gymmet och 2-3 ggr PW:s) utöver vanliga lugna promenader och med ett snitt på 14000 steg per dag, så bränner jag mer än jag får i mig.... Så måste få i mig mer kalorier (men INTE från skitmat eller godis då).....

En balans som är svår att få till *hehe*

Inga kommentarer: