lördag, september 24, 2016

DAG 170 - att unna sig!

God eftermiddag!
Jag brottas fortfarande med tankarna att det ibland ÄR ok att unna sig lite gott! Idag har jag, Fredrik och barnen farit runt på innebandyträningar och innebandycup, spanat in material till kommande badrums- och tvättstugerenovering... Ja, vi köpte på oss endel grejer idag och ska fortsätta imorgon också....

Då vi var i närheten av Bromma Blocks så passade vi på att stanna till för en fika på Espresso House där, jag tog en kaffe latte (på lättmjölk) och det var såååå gott!! Och så unnade jag mig en fjärdedels chokladmuffins, den smakade gott men ville inte ha en hel.... Så Fredrik tog resten! Det räckte liksom! 

Det var mitt lördagsmys, så värt det! Minns ni att jag tidigare skrivit om att ibland är det helt klart värt det att stoppa den där kakan i munnen?! Det var en sån dag idag, helt klart värt det och ett medvetet val!

Inga kommentarer: