lördag, september 10, 2016

DAG 156 - mat, mat, mat

Om du precis börjat din Itrimresa så ber jag om ursäkt för allt fokus på mat, mat och åter mat.... Men faktum är att en stor del av att gå ner i vikt handlar om mat... Vilken typ av mat kan man äta, vad passar mig? Hur stora portioner? Planering och åter planering... Inhandling och tillagning. Det finns inte så många genvägar... Jag lägger en hel del tid på att göra matlistor, främst den vecka vi inte har Linas matkasse. Men även den veckan vi har kassen så måste jag tänka till vilka dagar maten tillagas så det passar aktiviteter mm...

En favorit för mig är sk Zucchiniplättar med parmaskinka och en liten skvätt gräddfil. Så grymt gott med mycket smak! Perfekt till lunch! Det enda är att plättarna inte håller ihop för mig, så de blir liksom en fin liten hög av zucchiniröran på tallriken istället. Men lika gott är det! Ett GI-recept, jag lagar mat inspirerad av GI och även ur Itrims kokböcker


Kvällens middag blev Pulled pork (ur Itrims kokbok "Fira med Itrim"). Det var fantastiskt gott med hemmagjord tomatsalsa, guacamole och coleslaw till. På ett sätt är det tillbehören som är viktiga, de vi måste lägga tid på  så vi inte tröttnar på maten och vill ta genvägen förbi pizzerian

Inga kommentarer: