onsdag, september 07, 2016

DAG 153 - hur går det med maten?!

Jo tack! Det går superfint med maten! Nu äter jag alla mål som vanligt, men utan snabba kolhydrater... Dvs ingen ris, potatis, pasta, bröd osv... Jag äter en Itrim måltidsbar på em, just för att verkligen få i mig ett mellanmål. Det är lätt att strunta i det annars, framförallt som det är jobbigt att släpa med sig så mkt burkar och grejer till jobbet.

Jag äter nämligen min frukost på jobbet (Keso mini med frukt, frön och kanel) strax innan jag börjar jobba kl 7. Detta för att inte behöva äta lunchen tidigare än kl 11 och för att slippa ta ett litet mellis på fm... Det går bra att göra så! Sen äter jag lunch kl 11, en måltidsbar vid 14:30-15 och middag ca 18-18:30... Det blir en bra måltidsordning på jobbdagarna, är jag ledig skjuts tiderna lite och tiden mellan lunch och mellanmål blir troligen lite kortare...

Vi har Linas matkasse varannan vecka och då anpassar jag bara så att jag äter mina rotsaker och extra mycket grönsaker till den proteinkälla som finns i kassen. Till nästa leverans ska vi testa salladskassen också, så får vi se om det blir fint eller om det mest blir vanliga sallader typ... Måste ju testa och se hur vi kan anpassa för mina matbehov *hehe*

Inga kommentarer: