fredag, augusti 19, 2016

DAG 135 - middag med vänner

Hej där ute!
Idag tänkte jag äta middag istället för lunch, första gången på hela denna tid!

Det blir kräftor, men jag kommer ju inte klara mig på enbart kräftorna så jag bakade en gudomlig tonfiskpaj (baserad på bovetemjöl istället för vetemjöl, det var första gången). Jag valde även att göra två efterrättspajer, en klassisk äppelpaj till de som vill ha det samt en rabarber- och hallonpaj med kokos (där jag gjort botten på mjöl av hasselnötter, som jag gjorde själv).

Det var första efterrätten jag ätit sen jag började på Itrim och jag formligen njöt av den lilla bit jag tog! Till den tog jag lite fettsnål Kesella som jag smaksatte med vaniljessens. Gott!!!

Eftersom jag visste att jag skulle äta dels tonfiskpajen men även rabarber- och hallonpajen, som båda innehöll lite nötter så har jag idag tagit en PW och tränat samt att jag imorgon ska träna igen!! Jag kompenserar liksom för intaget *hehe* Planerar även en lång PW med Camilla före jobbet på söndag!!

Inga kommentarer: