lördag, augusti 13, 2016

DAG 129 - matplanering

Jag har under de senaste månaderna successivt köpt på mig kokböcker. Jag vet att nätet är gratis, men jag älskar känslan att laga mat och läsa ur en receptbok. Jag har bestämt mig för att fortsätta äta lite mer GI-inspirerat... Det känns som om Itrims handlfatemetod lätt kan anpassas till GI-recept. Jag har klurat och funderat länge, och har gillat GI sen 7-8 år tillbaka. Har bara haft svårt att hålla mig från de mer onyttigare alternativen.

Det är lite svårare nu när man ska äta två lagade mål mat om dagen. Bråttas hela tiden med tankarna att jag äter för mycket mat. Men jag äter ju två lagade mål och två Itrimmål och fortsätter gå ner i vikt i en bra takt. Med för mycket mat menar jag att det blir för mkt mat på tallriken på ett mål, men tre knytnävar grönsaker (knytnäve från handled och uppåt) ÄR mycket grönsaker *hahaha* Jag varierar med rotsaker och grönsaker, tänker oftast två knytnävar rotsaker och en knytnäve grönsaker (typ tomater, gurka mm). 

Inga kommentarer: