söndag, maj 15, 2016

DAG 40 - fryser!

Jag fryser galet mycket igen. Vet ej om det bara beror på att det blivit kallare ute igen eller om det är en kombo med att förbränningen ökat igen? Fryser man då?!

Känner mig lite mör i benen, ja i hela kroppen men mest i benen. Som att jag tränat för hårt, men det har jag inte.... Jag pratade med en av tjejerna som jobbar på Itrim och hon sa att det kanske är så (eller borde vara) att min kropps egna energiförråd nu börjar sina efter 5,5 vecka med enbart ersättningsmat. Tror det är glykogenförrådet... Men gymtjejen sa att det är bra att jag tränar, även om det inte är på maxfart. Att det tom är bättre att träna på 3/4-fart fler gånger på en vecka än på max vid två tillfället. Skönt att få mitt tänk bekräftat!

Nåväl, stavgick 4,2 km igår och tränade 30 min pulspass idag, så det känns bra med denna helg trots en galet jobbig jobbhelg med multisjuka patienter och massor med födande kvinnor.... Även detta gör väl att jag känner mig extra sliten...

Puss och kram!

Inga kommentarer: