måndag, april 04, 2016

Imorrn börjar det!

Imorgon är det dags för mig att åka till Itrim Spånga för Hälsoanalys och inskrivning. Det är både spännande och läskigt!

Till saken hör att jag sen ett bra tag tillbaka har konstig huvudvärk i nacken och pulserande i huvudet. En kollega sa att när hon fick högt blodtryck så kändes det sådär, men jag har ju aldrig haft högt blodtryck. Döm om min förvåning att mitt vilotryck på jobbet var hela 150/100!!!! Way to high!!! Så jag har även bokat in ett läkarbesök imorgonbitti, så jag kan kolla upp detta samt få ett godkännande att haka på Itrimprogrammet.

Min största rädsla inför detta är att jag ska behöva dras med huvudvärk och migrän i veckor, just pga de låga kaloriintagen de första månaderna. Men ska ta det med coachen imorgon så får vi se....

Jag funderar också på om det är möjligt att vara normalviktig till sommaren? Kan jag verkligen gå ner 18-23 kg till semestern? Med vilka uppoffringar och hur mycket jobb? Jag hoppas ju det, men det känns tufft i dagsläget.

För att kicka igång det hela lite så har jag de senaste kvällarna tagit lite promenader med barnen (och ibland Fredrik). Får jag med familjen så känns det bra!!

Heja mig, eller hur?!

Inga kommentarer: