tisdag, november 12, 2013

AJ: It's a kind of magic

Här kommer mitt andra försök till att måla mer helfigur, mer lyckat och så.... Denna började med att jag för länge sen målade överbliven akrylfärg på sidan och stämplade ringar. När jag sedan målade dit älvan så blir hennes ansiktston något mer blåtonad (syns kanske inte riktigt lika bra på denna bild, då det var grådassig ute då jag fotade den). Eftersom hon blev blåtonad tyckte jag det blev bra med en älva, så jag målade dit vingar.

Ansiktet och ögonen (all hud) är målad med Prismacolor Premier-pennor, de ger mig fin kontroll över färgen. Håret är målat med akrylfärg, klänningen är målad med vit akrylfärg och skuggad med grå Neocolor II innan den vita färgen torkat. Vingarna är målade med akrylfärg och uttunnad med Acrylic glazing, så den blir lite mer transparent....

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad fint du målar! Jag har följt din blogg ett litet tag och är imponerad av det du gör// Christina