torsdag, februari 28, 2013

AJ: Catch me when I am falling

Idag är det dags för en art journalsida, tänkte jag. Tidigare i veckan blev jag så inspirerad av en video av en underbar artist vid namn Tamara Laporte - Tam är en av mina absoluta favoriter!! Jag såg bara de första 2-3 minutrarna av filmen, gjorde min egen tolkning av hennes "journal prompt" som hette "Free falling" och när min sida var klar tittade jag klart på filmen :)

Jag gjorde denna sida för Scrap-Perra, den visades i deras blogg igår :)


Glöm inte att måla de små vita prickarna i ögonen, de gör att ögonen får liv!!


Läckra lager av akrylfärger och NeocolorII....


Fina skira vingar




Jag har avslutat hela sidan med min favorit Mod Podge med glitter i, som jag köpt i USA. Eftersom det limmet med glitter i inte går att köpa i Sverige (inte som jag sett iaf) så har jag ett litet tips till dig. 

Häll vanlig Mod Podge i en liten burk och häll i lite löst glitter i limmet. Rör runt... Testa att måla på ett annat papper för att se om du är nöjd med mängden glitter i limmet, tillsätt mer glitter eller mer lim efter behov. När du är klar så stryker du glitterlimmet över sidan och låter det torka. Sätt ett lock på din burk och använd det nästa gång du vill göra en glittrande sida!!




Inga kommentarer: