onsdag, februari 20, 2013

AJ: Be uniquely you!

För några veckor sen köpte jag en inbunden art journal från en amerikansk butik. Jag har bestämt att denna AJ ska innehålla målningar på olika ansikten.... Tror jag i alla fall....

För några dagar sedan fick jag tidningen Inzpira i brevlådan och i den hade den urduktiga mixed mediakonstnären Sanna Friedner gjort en liten artikel om hur hon ritar såna här söta tjejer. Jag var tvungen att prova att göra en målning inspirerad av Sanna. Lite som jag målar, men med klara inslag av Sannas fina tjejer... Såsom de coola ögonfransarna och det hjärtformade ansiktet!!

Jag är klart inspirerad av Sannas fina målningar, men ser mina skira inslag.... Skoj att se hur personligt det ändå blir....








2 kommentarer:

Ziro sa...

Det är kul att inspireras av andra och samtidigt försöka göra det till sitt eget! Väldigt snyggt blev det!

Cattis sa...

Snyggt!! Måste ha den tidningen! Har så svårt att rita ansikten..Mitt första försök är nu iallafall klart och finns i bloggen ;)