onsdag, juni 06, 2012

Recycling och alter....

Hehe, jag altrar sällan saker eftersom jag inte vill ha opraktiska saker som står och dammar, hur vackert det än är... Men papperlådor och annat med blommor och sånt på som samlar damm passar liksom inte mig som "hatar" att damma och sånt. Så jag altrar som sagt sällan (MEN jag älskar det som andra gör, det är inte det).

Men när jag behövde lite burkar för mina penslar mm så tog jag fram washitejp från Scrap-Perra, några barnmatsburkar och en konservburk och skred till verket...
Först så satte jag washitejp på en 12 tum lång spillbitsremsa av papper, sen stansade jag ut en vacker scallopbård. Jag drog försiktigt bort washitejpen från pappret och fäste den runt konservburken. Ett enkelt sätt att få vackra bårder av washitejp. Det funkar ju att göra så även till kort och layouter :)










Jag klädde även glasburkarna med washitejpen, läckert!!


Inga kommentarer: