fredag, januari 13, 2012

Dagens foto - 120113 - titta vilken sötnos som flyttat in hos oss!

Titta, en liten kameleontflicka har flyttat in hos oss :-) Så cool och så söt! Det är Martin som efter drygt 6 månaders planerande, research och fixande köpte den idag. Fredrik och Martin drog iväg till Uppsala på eftermiddagen och köpte henne... Vi väntade spänt här hemma. När de kom hem var hon alldeles svart så hon fick sätta sig under lampan i Benjaminfikusen och sola lite, så att hon skulle få koppla av och bli varm. Efter ca 10 min smög jag ned och kikade på henne, då var hon grön och fin. Fotona tog jag dock inte förrän hon varit här ett antal timmar, vill ju inte stressa henne i onödan ;-)

Hon är inte stor, men kommer nog växa på sig när hon äter av syrsorna som hon får till mat :-) Spännande!

2 kommentarer:

Mia sa...

Mjaaaaaah. Jag vet inte om jag skulle kalla den en sötnos. Jag är lite rädd för spindlar, kryp, ödlor, varaner och dylika djur.
Men nu när jag har tittat väldigt noga på den så ser jag att den är pytteliten. Och ja, då vågar jag nog erkänna att den är lite söt i alla fall. Men säg inte det till nån!

Lilla07an sa...

Den är supersöt Helene....så länge den bor hos dig och inte hos mig *s*. Jag hoppas mina tjejer håller sig till ulliga, gulliga djur tills dem flyttat hemifrån åtminstone