lördag, oktober 29, 2011

LO: Ljuvliga sommardagar

Idag visar jag min tolkning av utmaning 3 hos Shimelle's Pretty Paper Party. Denna gång gick det ut på att plocka ihop ett gäng papper, typ 6 st småmönstrade ton-i-ton, 1-2 stormönstrade, 1 randig och några till småmönstrade om man ville.... Drygt 10-12 mönstrade papper var hon ute efter att man skulle plocka ihop... Sen skulle man även göra en sk concentrated page - dvs samla ihop sina saker vid ett ställe och undvika tomma "fångade" ytor. Tänk en tidningssida, om en annons saknas mitt på sidan får du en tom "fångad" yta, vilket inte är så bra.

Jag undvek dessa tomma "fångade" ytor i och med min titels placering, den satte jag på de ytor som blev tomma och bildades av min placering av foton mm.... Det klarade jag väl rätt bra, va?!










Fast eftersom man får partaja som man vill så "fuskade" jag och använde mig av ett av Studio Calicos senaste kit. Och supernöjd blev jag med denna sida!! Och man kan ju göra fler sidor än en om man vill, för de flesta papper är ju dubbelmönstrade nuförtiden. Jag nöjer mig dock med en till denna utmaning än så länge, för jag hinner inte med annars *s* Jag ligger liksom liiiiite efter, eftersom utmaning 11 kom idag. Men även där får man partaja i sin egen takt ;-)

6 kommentarer:

Anni sa...

I really love this layout. The photos and the colours - everthing fits together. So nice!

Becky sa...

This is a beautiful layout - the colours and patterns go together really well.

Unknown sa...

Beautiful, beautiful :)

humel sa...

This is so fresh and pretty - I love the banners :)

scrappyjacky sa...

A gorgeous page....I love all the butterflies.

Debbie P sa...

Beautiful layout! Love it!