onsdag, augusti 17, 2011

En stor dag - blöjlös på dagis

Ja, det kan tyckas vara en liten sak, men idag har Aston varit utan blöja på dagis och inga olyckor har hänt idag. Det är en stor sak för oss, han har ju vägrat att gå på potta eller toaletten fram tills för sex veckor sen.

Igår var första dagen på dagis och då hade han sagt till fröknarna att han ville ha kalsonger på dagis. Så idag tog jag med ett gäng och när jag hämtade honom så var han utan blöja. Vad skönt det måste vara!

Detta firades med en glass från lokala affären såklart


{Bloggar på språng med min iPhone}

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad härligt :) Blöjor är dyra. Och nu har ni bara lillen att köpa till :)

Kram/ Maria

Anette Ryan sa...

Gu så härligt när de själva "bestämmer" sig för att sluta. Det är oftast så mycket enklare då. Min 3 åriga tjej slutade nyligen fast med några dagars "övertygande" om att det inte var farligt att kissa på pottan :-)
Tjingeling Anette

Jozebelle sa...

Det ÄR en stor sak, bra gjort killen!

Mimmi sa...

Härligt! Det är stort att sluta med blöja!
Dottern gjorde det för 3 veckor sen så jag känner igen stoltheten, och den har de med rätta!

Tezzan sa...

Härligt! Stora killen ju...
Min son har varit blöjfri hela sommaren, men började göra ner sig igen när han började dagis. Så idag var han torr hela dagen. En stor dag för oss, och en stor dag för er.