torsdag, februari 24, 2011

Myran är här!

Tänk, jag är fyrabarnsmamma! En frisk, ljuvlig underbar liten pojke föddes inatt kl 01,22. Helt otippat två dagar FÖRE beräknat datum, jag som räknade med att gå över denna gång också... Så fel man kan ha ;-)

Det gick grymt fort och enligt det drömscenario jag ville ha. Jag la Aston på kvällen kl 20,30, kl 21 kände jag av första värkarna som kom med 7 min mellanrum men var 1-1,15 min långa från början. Slumrade i 2 timmar då jag visste att så fort jag går upp så kommer värkarna att dra igång ordentligt. Kl 23 gick jag upp och mycket riktigt, då kom värkarna igång med 1-2 min emellan. Ringde förlossningen 23,50 som tyckte jag kunde ta det lugnt, men att jag ändå skulle ta mig in relativt snart eftersom det var mitt fjärde barn. Så fort jag la på luren så ändrade värkarna såklart karaktär och kl 00,25 hoppade vi in i bilen och åkte mot Danderyd. Ringde förlossningen i bilen, hade grymt ont så jag klättrade nästan runt i bilen och kom knappt in på rummet när vi var framme.

Var öppen 5-6 cm då vi kom in kl 00.50, med en rejält buktande hinnblåsa som tryckte på så jag hade krystkänsla (då jag fått de andra har vattnet gått hemma). Kl 01,12 tog barnmorskan hål på hinnorna och sa: Nu kommer du snart få barn. Och 10 min senare är han född. Hade typ 2 krystvärkar mellan 01,20-01,22. Lustgasen hjälpte inte ett skvatt, var helt med och det gjorde ju rätt ont om vi säger så. Men man klarar det!

Lillebror skriker i massor! Vilken pipa!


Lilla söt! Jag förstod att det var en liten bebis jag hade i magen, men otippat var att han bara vägde 3070 g och var 48 cm. Alldeles perfekt liten kille!


Installerat oss på bb-hotellet


I baljan...


Besök av storebrorsorna såklart! Tänk vilken otrolig skatt, FYRA söner! Fyra älskade underbara söner!!! Kärlek!

Robin och lillebror


Martin och lillebror


Stoltaste Aston vill hålla lillebror om och om igen *kärlek*

Inga kommentarer: