söndag, oktober 24, 2010

LO: Aston 2 år Hipp hurra

Förra helgen så åkte jag på underbar Scrapkryssning mellan Stockholm-Helsingfors och tillbaka tillsammans med min underbara uppdragsgivare Petra på Scrapgalen, 2 av mina underbara DT-systrar Cilla och Ulrika samt ett gäng superduktiga och underbara scrappare/kursdeltagare. Jag höll i en kurs och det gjorde även mina 3 söta vänner Åsa/badanka, Karin/kajsan och Mahlin. Helt underbart roligt var det och jag och go'aste Mahlin delade hytt med varann. Vi skrattade och hade så skoj, även om jag som typ enda gravida på resan inte var den med mest festande av oss ;-)

Den här LO:n gjorde jag som grund till min kurs, den fick tjejerna utgå ifrån. Jag hade även en skiss som de kunde använda om de ville. Tjejerna lekte loss med akrylfärger, mist, canvas och en rad andra av mina favoritprodukter. Vilken kreativitet det var, jag häpnades över ALLA tjejers fantastiska förmåga att skapa utifrån "mina riktlinjer" och ändå sätta sin egen privata prägel på sina alster. Ljuvligt!


Den här canvasrundeln målade vi på, först med Gesso för att grunda och sen med akrylfärg... Urläcker effekt!


På min skiss, som jag av nån anledning tappat bort (?), så hade jag en vimpelrad inritad. Men istället för vimplar har jag valt att sätta knappar på rad :-) Sååå fin effekt och det kommer jag garanterat göra fler gånger!


Stämplat med akrylfärg och bubbelplast, stänkt med mist, lite stickers, vackra halvpärlor, coola bokstäver.... Min melodi helt enkelt....


Stort stort tack till alla er tjejer som gjorde denna helg till en oförglömlig upplevelse! Längtar redan till nästa gång!! Hoppas ni länkar och visar era alster, jag har ju sett dom live men vill se dom igen!!!

1 kommentar:

Lilla07an sa...

Jättefin LO, Helene. Knapparna på rad är helt underbara. Stor liftvarning på dem *he, he*

Kram /Maria