onsdag, februari 17, 2010

Dagens foto - 100217 - onsdag = simdag!

Som sagt, onsdagar är vår simdag och numer simmar vi kl 16,30 - en tid som passar Aston perfekt. Han är pigg efter sovstunden på dagen och har hunnit äta mellis innan vi simmar. Kan inte bli bättre förutsättningar för honom :-)

Vi har ju inte simmat på några månader, vi valde att hoppa över de sista gångerna i december eftersom Aston inte var vaccinerad mot svininfluensan och även om det inte behöver vara större risk att bli sjuk när man simmar så valde vi att avstå.

Nu har vi simmat 3 av 4 gånger, då han varit förkyld vid 1 tillfälle. Det går bättre och bättre, ett uppehåll kan ju göra barnet mer försiktigt (eller mer vilt, beroende på då *s*). Aston får göra saker i sin takt, stressar inte fram nåt även om jag själv jobbat som instruktör och haft företag i så himla många år. Men faktum är att jag kör den mjuka linjen för honom, lyssnar på vad instruktören har för övningar på G och är det nåt jag vet att Aston är redo för så gör vi dom. Annars väntar vi ;-) Det är ju inte nån tävling, det ska vara KUL att bada!

Aston försöker nå dykringar på plattformen. Han bangar inte att få ner mun och näsa under vattnet, men Fredrik fick hjälpa lite genom att hålla upp ringen litegrann. I övrigt har Aston även hoppat från plattformen idag och tagit tag i dykringen då jag höll den framför honom, han sköt ifrån och fick fin fart i vattnet :-)


Vår lilla söta ängel med glorian på sniskan...


Och så Astons buskompis Leiah :-D Leiah har varit skeptisk till simmandet denna termin, hon var ju sjuk i slutet på förra terminen. Men idag gick det strålande och hon valde tom att simma mellan mig och Annika, vilken tjej!

3 kommentarer:

Mia sa...

Åhh vad härligt att du visar dessa bilder. Saknar er så...

Kram Mia

Unknown sa...

Å vad mysigt det ser ut! Jag har inte badat så mycket med killarna, men Tim gick på simskola i höstas men vi var tyvärr lite missnöjda så vi hoppas på att han lär sig i sommar!

Tack för söta ord i bloggen också!

Anonym sa...

Har inte gått min bloggrunda på några månader och OJ, vad Aston vuxit! :-O Så fin han är, en riktig goding! Kan inte låta bli att le när man ser bilderna :D