onsdag, december 16, 2009

Dagens foto #352 - 091216 - kalorisnåla tårtor och en varm filt

Här kommer de nu, mina kalorisnåla prinsesstårtor... Fyra små tårtor har jag hunnit med att virka de senaste 2½ dagarna. De tar verkligen inte lång tid att göra, drygt 2 timmar från första maskan tills de är stoppade och ihopsydda. Det är bara min tid som fattas *s* De är helt ljuvliga och jag kan göra hur mååååånga som helst!

Ska ta tag i min luftballong oxå snart, eller rättare sagt göra klart den lilla grisen och virka kaninen. Sen är den klar den med.




Här är filtprojektet oxå, som sakta växer fram. Nu är den ca 70x35 cm och behöver väl bli minst det dubbla ;-) Nu ligger den på is inför julvirkningarna jag ska starta med.... Får se när den blir klar....


-----------------------------------------------------------------------------
Kika in HÄR för att se länkar till de andra duktiga "Dagens foto"-fotografer

8 kommentarer:

cia sa...

Alldeles ljuvliga!
Vill ha själv, men har inte virkat sedan syslöjden så där inser jag min begränsning;-)

Jenny sa...

ursöta och översnygg filt! En sån måste jag göra =)

Hannak sa...

vilka söta tårtor. Är beskrivningen från boken eller har du hittat den på nätet?

webmosterhelene sa...

Tack, tjejer! Beskrivningen på tårtan är från Mia Bengtssons bok "Virka Amigurumi" :-)

~Karin~ sa...

Raring...tårtorna är helt bedårande söta *kärlek* Nu önskar jag också att jag kunde virka!

puss /K

bitte71 sa...

ÅÅh, så söta de blev - jag har själv de där tårtorna på min "att göra"lista till julafton. Jag tänkte att tjejerna ska få lite saker till leksaksköket.
Men jag vill också ha mer TID!

Gunilla sa...

Tårtorna är ju helt bedårande söta. Ja, såklart även filten! Var har du hittat mönstret till tårtorna?

Anonym sa...

Dina tårtor är underbara. Du som gillar att virka och dessutom har lilla Aston har väl sett den här adventskalendern? http://elsasjulkalender2009.blogspot.com/