tisdag, november 24, 2009

Ytterligare en kväll med gallskrik :-(

Stackars lilla Aston, han hade supersvårt att somna - det tog över 45 min vilket det aldrig gör annars - och när han väl gjort somnat vaknade han efter 25 min och gallskrek. Gick inte att få honom lugn utan att ta ut honom i vardagsrummet, mysa i min famn och titta lite på Tingeling på TV :-(

Han fick en Ipren och nässpray, för jag tror det är tänderna som gör ont och gör honom snuvig. Tandköttet är supersvullet där kindtänderna ska komma upp. Tyvärr glömde vi bort att ge honom Ipren mm innan sovdags (igår funkade det finfint och han sov superbra inatt).

Efter 30 min uppe visade Aston att han var trött, men likförbenat så skrek han jättemkt i 30 min innan han väl somnade. Puh! Hoppas natten blir hyfsat lugn iaf OCH imorrn kväll ger jag honom Ipren innan läggdags (om inte alla kindtänder kommit fram såklart) för så här kan vi inte ha kvällarna. Det är ju synd om både honom och oss :-S

Håll tummarna för att Prins Bus sover nu....

(Dock har han faktiskt ätit bra idag, han har fått 6-mån mat på kvällen och det behöver han ju inte tugga. Han åt gladeligen upp ALLT, det var väl gott kan man tänka ;-) )

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!
jag känner igen det där med hemska skrik när kindtänderna skall fram. Alwin är nu 13 mån och han har fått alla sina kindtänder för ca 2 månader sedan. De kom alla på en gång och det var jättejobbigt för honom. han reagerade precis som Aston hade ont på kvällen, kunde inte äta vanlig man (han har ätit vår mat sedan flera månader tillbaka..)
Det tog nog en vecka -10 dagar innan bekymren var hel borta och tänderna sprängt igenom. Det blev en hel del alvedon men vad gör man inte för att de små liven skall få sova gott...
Ps läste ditt förra inlägg, vad olika barn kan vara Alwin är som sagt 13 mån och han klättrar på ALLT, livsfarligt!! Så i år blir det inte mycket julpynt som kommer fram de tfår ju ändå inte vara ifred!
Kram på dej och kämpa på de är små hjätar våra gryn..
//Maria