onsdag, september 16, 2009

Dagens foto #260 - 090916 - mormorsrutor

Jajamensan, för tre dagar sen tog jag tag i virkandet! Jag börjar med mormorsrutor i klatschiga färger (vitt, gult, rosa, turkost, blått, rött, lila, orange)... Har gjort 20 rutor hittills, det går ju rätt fort ;-)

Vet inte vad jag ska göra än, kanske några kuddar och en pläd/filt? Eller en mindre filt till Aston? Vi får se hur många rutor jag gör innan jag börjar "tröttna" och gör färre och färre....



-----------------------------------------------------------------------------
Kika in HÄR för att se länkar till de andra duktiga "Dagens foto"-fotografer

3 kommentarer:

Linda sa...

Ååå, en sån filt vill jag göra, men jag har verkligen ingen aning om hur man virkar och fäster sånt. Skulle så gärna vilja lära mig. Det ser superläckert ut, hoppas du visar det färdiga resultatet sen också :D

stina ~maräng~ sa...

Härligt! Vilka fina rutor du virkar. Jag startade mitt "mormorsruteprojekt" för en dryg vecka sedan och har kommit en bit på väg. Jag gör stora rutor till en filt/pläd. Har hittills gjort klart 10 st av 35 planerade. Det är såå kul!
Kolla gärna in starten på mitt projekt

http://stinamarang.blogg.se/2009/september/mormorsrutor.html

kram! stina

Ellen sa...

Snygga rutor. Nu får du mig att vilja börja virka. Har ju inte alls tid med det just nu. Typiskt.