lördag, juli 11, 2009

Underlag för scrapträff?

Jag står och funderar på att ev. ha en scrapträff i månaden för ca 20 personer... Men jag vet dels inte om det finns underlag att ha det i Stockholmstrakten, om det går att ha en gång i månaden och om det finns nån bra lokal i Stockholm till rimligt pris.

Bor du i Stockholm? Skulle du gå kontinuerligt på en sån träff? Oavsett om det finns butik med eller ej? Vet ju inte vad det går att få till, men skulle vilja se om det finns underlag att få ihop det hela. Om det går att ha med butik eller så...

Det skulle iaf isf bli utan matservering ;-) Det får deltagaren själv stå för....

Nån Stockholmare vet kanske även om det finns nån lokal i Stockholms innerstad att hyra? Gärna i närheten av Kungsholmen, men annars kan det gå med annan stadsdel oxå.

Har en väninna som ska kolla upp lite olika hotellalternativ iaf (Tack, Camilla!)... Men skulle även vilja ha andra alternativ...

22 kommentarer:

Mia sa...

Lokal att hyra?? Då vet ju jag en som ligger på just Kungsholmen, du vet säkert vilken jag menar...:)

Kram Mia

webmosterhelene sa...

Men för 20 personer med massoooooor med grejer och med bord... Tja, iofs *fniss* Får kolla det. Tack söt!

Helena sa...

Jag kommer gääärna!

JEN sa...

Vilken suverän idé - och smått otroligt att ingen kommit på det förut? Nu står jag ju precis i tagen att flytta ut från stan, men det finns ju kommunikationer! Jag skulle nog tänka mig att vara med på det!

Fia sa...

Om DU håller kurs så är jag helt säker på att det finns underlag! Det finns lokaler på Lidingö som är stora och rymmer många och de kostar 200 kr per kväll, men det är ju lite avsides. ;-)

Det finns ju annars en massa kommunala lokaler som man kan hyra/låna. Stadsförvaltningen på Kungsholmen borde kunna tipsa om bra alternativ.


Håller tummarna!

ulrica sa...

Lokaler i storstan vet jag tyvärr inget om men jag skulle absolut vara sugen på att vara med på detta evenemang.. lite som en scrapjunta :o)

Vad roligt att du kommer på vår träff i september. Det är så mysigt att veta att du kommer vara i närheten av mig nästan en hel helg :).

Stor KRAM

Anonym sa...

Hej

Är gäääärna med !

Kan ha tillgång till lokal på söder (Norra hammarbyhamnen) - kostar 250 kr att hyra /tillfälle.

Hälsningar Åsa

asa.hansson@glocalnet.net

Enköpings Pyssel sa...

Jag håller med Ulrica. Det är jättemysigt att pyssla tillsammans regelbundet.

Även jag skulle säkerligen komma på de träffarna. Vad gäller mat så är det ju inga problem om det finns tillgång till matställen och micro.

~ Annelie ~
www.tigerfamiljen.se

Camilla sa...

Hej! Bor ca 30 mil från stockholm
:(, men hade gärna kunnat tänka mig att ta med mina pysseltjejer och komma upp på en weekend och bara pyssla:)!! Kram och tack för all inspiration man får på din blogg! Konstigt, har aldrig träffat dig men det känns som jag känner dig lite.....:)) Ha en underbar sommar och lycka till med pysselträffarna. Lovar att hålla utkik i din blogg! Camilla

ankiann sa...

Tror säkert det finns underlag för det! Jag skulle gärna komma! Är ju i stan varje dag i alla fall när jag nu jobbar där ;)

~ Sophia ~ sa...

Klart att dfet finns underlag för scrapträffar i Stockholm!!
Tror att det skulle kunna bli fullsatt varje gång.
Jag skulle lätt kunna tänka mig att åka från Enköping ; )
KRAM!

CillaT sa...

Jag är ju på;)

Kram

MissMian sa...

Jag vet att det finns ett gäng som träffas med Moma, Lilo, Tette (tror jag..) Kolla på AOS för där finns en tråd om det.

Jenny sa...

Jag skulle också gå på en träff varje månad!

Camilla sa...

Ja jag kommer mer än gärna. Fast jag är nybörjare :). Du får svar i veckan på olika konferens-alternativ. Kram!

Magda sa...

Hej! Det låter mycket intressant, med eller utan affär inkopplad. Är nyinflyttad till stan, så jag vill gärna pyssla med likasinnade :)

Claudia79 sa...

Absolut intresserad av scrapträff!!:)

Anonym sa...

Åh, jag skulle också vilja vara med, och har en kompis som med säkerhet också gärna kommer med! Du skulle ju kunna kolla om det går att hyra någon närliggande skolas matsal, vet inte vad det kostar, men vet att vissa skolor hyr ut matsalar på kvällar och ibland helger.
Kram, Helena

Malin sa...

Jag har ju träffar varje månad på Söder, så jag vet att underlag finns. Vi är c:a 20 pers varje gång.

~Karin~ sa...

Hello darling! Låter som en toppenidé tycker jag...och jag är såklart gärna med!! :)

pussåkram /K

Anonym sa...

Det verkar kul. Bor dock 8,5 mil ifrån så det måste passa med tåg både dit och hem.
Scrapanna

ScrapMyran sa...

Låter jättekul!
Du kan ju alltid höra med de olika studieförbunden om man kan låna lokal, då kanske du slipper hyra. Studieförbundet Vuxenskolan är mitt tips, så kanske de kan marknadsföra träffarna också ;).