tisdag, juli 14, 2009

To do-list...

Att göra då jag är "ensam" hemma ;-) Får se hur långt jag kommer ;-) Springer mellan lite städ och scrapping för tillfället...

Scrappa DT-paket (klart!)
Scrappa egen LO - klar!
Bränn backup på senast tagna fotona!
Gör packningslista inför Gotlandsresan

Tvätta fönstrena (klart!)
Plocka i ordning bland Astons saker (klart!)
Plocka i ordning i vardagsrummet (klart!)
Dammsuga och torka golven (klart!)
Renbädda sängarna (klart!)
Vattna blommor (klart!)
Kasta gammalt skrot + glasburkar (klart!)
Tvätta i tvättstugan - för en gångs skull (klart!)
Städa i badrummet, OBS! under badkaret! Rensa avloppen! (klart!)
Vik ren tvätt som hänger i badrummet (klart!)
Skura balkongräckena + balkongen (klart!)
Plocka i hallen (klar, men så behövs det göras igen *s*)
Städa i köket, torka utanpå skåpen, städa kryddhylla och fläkt
Städa ur kylen
(Köp och byt tyg på köksstolarna)

Näst största och tristaste projektet:
Rensa och plocka i ordning i klädkammaren, kasta gammalt skrot

Största projektet, som jag inte kommer hinna nu:
Rensa i scraphörnan
Lägg ut papper och saker för försäljning
Lägg ut gamla scraptidningar och böcker till försäljning och bortskänkes

5 kommentarer:

Anna sa...

Men snälla Helene, när du för en gångs skull får lite ensamtid så passa på att göra saker du tycker om i stället för tråkiga måsten som att städa ;) Dammet går ingenstans. Var lite ego nu och scrappa, ta en promenad, vila, ät gott osv. :) *kram*

Camilla sa...

Under badkaret känns kul...kan du inte bara strunta i allt och gå ut och ta en drink istället?

Cassandra sa...

Vart ska ni på Gotland? Vi brukar åka dit varje år (dock inte i år) har släktingar där nämligen. Förra året bodde vi ju i tält en vecka då jag va i v56 :p

Jane.D sa...

Oj, vad du har varit flitig!
Glöm bara inte att vila och njuta lite av din "egentid" också.

Lillnettan sa...

Åh hjälp! Nu får du mig att känna mig jättelat... :D Jag röjde just på diskbänken och kände när jag var klar att jaa, det var dagens projekt, nu ska jag dricka kaffe och scrappa och läsa deckare. :P
Tycker förresten att Scrapgalens DT-tjejer ska få första tjing på sånt som du vill sälja av! *skrattar* Kram!