onsdag, juni 03, 2009

Han ställer sig upp!

Idag ställde sig Aston upp alldeles själv från liggande till knä till stående. Vi var hemma hos Hugo och Camilla och vips, så står Aston upp bredvid mig. Nackdelen är ju att han inte förstår att han måste hålla i sig för att inte ramla... Han har ju ställt sig på knä i ca 2 veckor nu och han har kunnat komma upp till stående om han håller i våra händer.... Men nu fixar han det mot saker oxå....

Ikväll så satt jag framför datorn en stund och tappar koncentrationen på honom typ 2 sek. Har ju inte fattat att han KAN ställa sig upp än. Om han ställer sig mot mitt ben eller sätter sig på knä vet jag inte, men plötsligt far han rakt bakåt och slår huvudet i parkettgolvet. Ajaj, vad arg och ledsen han blev. Lilla gubben.... Men det gick fort över iaf... Snuttefilten, nappen, mammas famn och en liten stund framför Babblarna gjorde susen.

Det är väl tyvärr så det kommer se ut ett tag framöver och jag behöver träna upp min koncentration på honom ;-)

2 kommentarer:

Christine sa...

Det går i en rasande fart nu!
Häng med i svängarna =)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men oj vad fort det går nu!! Visst är det så man måste hålla koll hela tiden, fast vi är INTE där ännu:) Jag curlar Viggo med kuddmuren runt honom, hi hi! Kramis!