lördag, maj 23, 2009

LO: Den stundande framtid är din + God morgon

Jag har fått underbara papprena från Color Conspiracy att jobba med från underbara Jane på Scrapaddicted. Har du inte dom papprena i din ägo, så måste du ila in i butiken och köpa dom. De är helt ljuvliga!

De små papprena med frimärkskant är verkligen härliga och så lätta att jobba med, färgerna på denna serie är ljuvlig och passar vilka teman som helst och det är lätt att scrappa med både färgfoton och svartvita foton. Overlayen med prickarna tycker jag också mycket om.

Jag har gjort fyra stycken sidor med olika teman, men visar två idag och de andra kommer lite senare.

Den här sidan är en studentlayout. Ofta vill man göra dessa studentsidor i gult och blått, men jag valde att vara lite otraditionell och scrappa i lite mer klassiska färger. Själv tycker jag att dessa papper passar det här temat oerhört bra, och kan nog tänka mig att även bröllopslayouter passar färgerna.



På nästa sida ville jag skapa med grönt, gult och grått tillsammans. För att markera layoutens kant lite mer och för att ta upp de svarta detaljerna på sidan har jag målat med svart akrylfärg runt hela sidan.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, vad du är duktig Helene. Du är banne mig min scrapp-idol. Kram!

Linda sa...

Du är så grym med färger, upplägg, text, titlar, allt! Det är alltid så härligt att kika in hos dig..och dessutom har du ju världens sötaste son också :)