lördag, april 25, 2009

Vilken skatt jag har!

Ska på scrapträff idag och på söndag, klockan har trillat över midnatt... Har tittat på det sista inför kurserna jag kommer hålla i helgen, har skrivit ut massa foton...

Inser vilken oerhört skatt jag har i form av fotografier! Önskar att jag hade haft lika många foton på Robin och Martin som bebisar som jag har på Aston... Men jag har massor och åter massor med fotografier sen jag började fotografera digitalt. Förr fotade jag massor oxå, med den tidens mått mätt med film och alla kostnader kring det. Men nu har man ju så oerhört många fler foton.

Inser vilken oerhörd skatt jag har i min blogg, alla små ord och anekdoter jag skriver för min egen skull, för min familjs skull, för våra nära och kära.

Man glömmer så lätt och jag är glad att jag dokumenterar i ord och bild. Förr skrev jag vanlig dagbok, det är krångligt att ta fram och läsa... Så det gör man ju typ aldrig. Men min blogg går jag igenom ibland. För att leta ett visst datum eller någon speciell information, eller så bara för att titta på bilderna och läsa texten för att minnas!

Jag bloggar för min egen och min familjs skull, inga djupgående saker som lämnar ut oss, utan små minnen och anekdoter. Bara för att lättare kunna minnas.

Ja, vilken skatt det är med ord och fotografier :-)

3 kommentarer:

ankiann sa...

Så sant så sant!

Eivor/Ejja sa...

Du har fantastiska bilder här, du är ju så duktig fotograf!!
Måste också lägga till att jag är glad att se vad du scrappat också, jag är någon som verkligen gillar det du gör! Från första gången jag såg dina alster för typ 2 år sedan har jag alltid hittat inspiration och lusta att scrappa när jag sett något från dig!
Tack för inspirationen och din stil!!

Hej från mig,
Eivor

www.eivor.blogg.se

Jenny sa...

Jag håller med dig, det är verkligen så roligt att kunna gå tillbaka och läsa vad som hänt. Man glömmer så snabbt. Speciellt roligt att läsa tillbaka till graviditeten och bebisarnas första tid. Häftigt...