onsdag, februari 04, 2009

Dagens foto #35 - 090204

Idag har jag och Aston trotsat det tråkiga nollgradiga Stockholmsvädret. Vi kunde inte sitta inne längre, han mår ju bra nu! Så jag packade ner honom i vagnen vid 12-tiden och gick in till stan...

Handlade lite kläder till Aston, en body till Filip i 5-månaderspresent (med hjärtan på till "hjärtat" som Tilde säger) och så hittade jag ett par byxor till mig själv på MQ. Hela 199 kr på rean... Sååååå... De är ngt för små, är i stl 42 och den degiga kvarlevan efter graviditeten som kallas mage väller liksom över kanten än så länge. MEN jag är på väg ner i vikt (1,5 kg sen förra veckan, fast det är en hel del kvar) och köpte dessa som en belöning till mig själv! Några kg till och jag kan ha dom!

Sen satt jag med Aston utanför toaletterna i stora Gallerian inne i stan (inte inne på toaletterna utan utanför där alla springer och rör sig *s*). Där åt han hela 130 ml tittandes på folk, visserligen med endel trugande MEN han åt och han åt ganska mkt :-) Duktig kille!

Vi promenerade sen vidare, Aston sovandes och jag klarvaken *s* Tog Norr Mälarstrand hem och mötte inte många vandrande själar där inte :-) Så dagens foto är på Astons vagn på ett folktomt Norr Mälarstrand....



Och en bonusbild på en sovande Aston, där skulle jag oxå gärna ligga och gosa!


Dagen i siffror då? Ja, jag har ju insett att jag satt alldeles för KORTA steg på stegräknaren så när jag trott att jag gått 6 km så har jag snarare gått nästan 9 km. Det är en STOR skillnad det! Fick ett tips av SannaM att kolla in sidan Stegräknare.se och där räknade jag ut att med min längd har jag en steglängd på ca 67 cm... Så jag satte in 65 cm på stegräknaren :-) Fick då dessa siffror idag:

Antal steg: 10652
Sträcka: 6.92 km
Effektiv promenadtid: 1 tim 40 min
Kalorier förbrända: ca 463

-----------------------------------------------------------------------------
Kika in HÄR för att se länkar till de andra duktiga "Dagens foto"-fotografer

3 kommentarer:

JEN sa...

Oh, vilken kanonsida! Tack tipset, här ska kalibreras stegräknare :-)) *nickar belåtet åt Bugga-klädseln* ;-)

Sanna F sa...

Vad duktig du är! Klart du ska ha en belöning!!!

Anonym sa...

Det var en avanserad stegräknare. Jag haren mycket enkel liten sak, som bara räknar steg. Jag hittade hit från Finis blogg där jag är varje dag.