söndag, februari 01, 2009

Dagens foto #30 - 090130

Detta foto är den första efterkonstruktionen hittills och får representera fredagsdygnet... Astons första sjukdom...

Vi har fullt hus här och så får vi influensan jag och Aston :-( Stackars mina scrapvänner, vi som skulle scrappa och ha kul... Hoppas alla tjejerna klarar sig från flunsan... Men ingen ville åka hem iaf, några kommer ju t.o.m från södra Sverige-

Jag står på benen iaf, Aston är ganska pigg men äter jättedåligt och natten mellan fredag och lördag var den jobbigaste sen han föddes. Han var nere på 45 ml mjölkersättning var 4-5 timme och jag var riktigt jäkla orolig. Ringde t.o.m vårdguiden kl 4 på fredagsnatten, och fick prata med en riktigt duktig sköterska som tipsade mig om massor med saker. Och om han inte åt mer än 45 ml på lördagsmorgonen så skulle vi åka till sjukhuset.

Som tur var hade jag bett Fredrik köpa vätskeersättning efter jobbet på torsdagen, så vi hade det hemma. Mellan kl 4 och 5 på natten på pyttsar jag i honom honom 50 ml i små små mängder medan han sov. Det var nog det som fått honom någorlunda ok iaf. Och på morgonen åt han 120 ml mjölkersättning + 20 ml vätskeersättning... OCH han kissar... Och bajsar löst :-s

Men fortfarande idag, söndag, så får jag TVINGA i honom mat var 4:e timme (och det är bara mellan 85-100 ml) + att jag pyttsar i lite extra vätskeersättning. Vi kan säga att Aston INTE är glad på sin mamma som tvingar honom :-( Lilla plutt!



-----------------------------------------------------------------------------
Kika in HÄR för att se länkar till de andra duktiga "Dagens foto"-fotografer

1 kommentar:

Pylle sa...

Lilla pyre pigga på dig nu. Är så jobbigt att se de små vara sjuka, man kan inte göra speciellt mycket för att få bort det bara stå och titta på. // Elin