torsdag, december 11, 2008

Stackars lillkillen :-(

Usch, Aston fick så ont, så ont vid sprutsticken att han gallskrek mitt på dagen... Man vet att det är nåt fel när han skriker så, för han skriker väldigt väldigt sällan... Aston fick en Alvedon supp av mig, han fick vila i min famn och sen valde jag att ta ut honom på en långprommis med min syster Lotta. Han sov i 3 timmar i vagnen och vaknade först när vi kom hem...

Nu på kvällen har han inte ont, men däremot har han fått 38,4 i temp (tog tempen då han legat och luftat rumpan i ca 10 min, så egentligen är kanske tempen högre). Nu sover han en liten lur, han somnar sällan för natten vid denna tid... Fast han har varit rätt godmodig och pratat en hel del med mig iaf :-) Lilla sötisen!

2 kommentarer:

Tezzan sa...

Stackars lillkillen. Dario fick också jätteont av vaccinationerna (han skrek hela dagen, när han inte sov utslagen av Panodil), och vi har hunnit med tre omgångar nu. Tur att det finns alvedon och Panodil... På Dario försvann symtomen efter ett dygn, hoppas även Aston slipper långvariga besvär. Kram på er.

JenJen sa...

Men stackars liten! Tyckte det var jättejobbigt med vaccinationen just pga det där hjärtskärande skriket, trots att man vet att det är för deras absolut bästa... Hoppas Aston mår bättre och blir piggare snart!