tisdag, oktober 21, 2008

Ibland sover de små liven....

Ibland sover de små liven länge länge... Aston har sovit sen kl 19,30 ungefär. Han satt som ett ljus i babyskyddet medan vi åt middag, otroligt att vi fick äta ihop hela familjen utan att han var arg :-) Det var mysigt eftersom det är Fredriks 40-årsdag idag. Hipp hurra!

Sen blev Aston trött och lite småpipig vid 19-tiden, men fick ta ett bad som han älskar. Han blev tyst och bara njöt under badets tid, sen höll han på att somna inlindad i handduken. Torka fort, på med blöja och pyjamas, in i en varm och gosig fleecefilt. Sen svepte lillkillen 80 ml käk och har alltså sovit i över 4 timmar nu - varav 2 timmar i min famn och 2 timmar i sin vagn. Trodde han skulle vakna då jag la ner honom, men icke....

Vi har hunnit fika, jag har hunnit umgås med Fredrik, har hunnit prata med Martin ett bra tag, kollat på TV i en timme, jag har hunnit rensa lite bland fotografier på datorn, hunnit jobba lite och nu är jag redo för sängen. Vilken kväll!

Hör att han rör sig lite ibland, så han är nog på väg att vakna så smått men det brukar ta tid ibland ;-)

Så nu ska jag ändå värma lite käk åt honom och förflytta honom från den gosiga vagnen bakom mig in till sängen :-) Han får fortsätta vara inlindad i filten och så håller vi tummarna för att han fortsätter sova nu, så han inte vaknar ;-)

Lillgos!

1 kommentar:

Madde sa...

Godmorgon vännen! Det verkar som om ni ha en mysig kväll! Gratta Fredrik i efterskott från mig! Ska vi försöka med en fika igen?;) Nu är barnen friska iaf *s* Ska vi kunna få in något nästa vecka?
Kramis Madde!