söndag, september 07, 2008

Sömnlös natt....

Har haft en sömnlös natt inatt, eller ja mellan kl 2,30 och kl 7, sen somnade jag och drömde massor.... Om jag ändå vore sömnlös pga att det ska komma ut en Bebis, men nääää....

Har bara sovit dåligt, halvslumrat och inte kommit till ro. Bäckenet och höfterna har gjort ont inatt, det har varit krypningar i fötterna, jag har varit hur varm som helst, Bebis har sparkat och enstaka små sammandragningar har jag känt...

3 dagar över tiden är det nu, kanske ska man bli lite uppgiven och irriterad nu att det inte behagar dyka upp en Liten här :-) Vad tror ni *s* Det kanske är så det är, att man måste bli irriterad och less *s*

Såhär ser man ut när man är överjäst och inte har direkt lust att ta fram stativ mm och fota ;-) Handhållen kamera ger inte de bästa fotona direkt ;-)


Nåväl, Bebis kommer när h*n är färdigbakad, det är bara att vänta ut det hela. Vila, promenera, äta gott och så vila lite till... Det är melodin för dagen, tror jag minsann :-)

Och så ett litet meddelande till Åsa och Richard, i BB-väskan ligger nu den söta lilla turkosa klänningen jag fick av er igår :-) Vet att ni är helt övertygade om att det är en liten tös i min mage och att ni tycker det är lite tråkigt att jag inte har några direkta flickkläder med i väskan ;-) Så nu ligger klänningen där, redo att användas om ni har rätt ;-) Hihihihihi

10 kommentarer:

Sanna F sa...

Bra att väskan är ordentligt packad! Man vet ju aldrig när det drar igång... Jag gick också över tiden med 3an.... Man bara väntar och längtar!
KRAM o lycka till när det blir dags!

~ Sophia ~ sa...

Vet precis hur du känner det just nu.
Fick mitt femte barn i juli. Han behagade vänta hela 8 dagar efter BF.
Alla mina tre killar har jag gått över med ( mellan 8- 12 dagar ) medans minatvå tjejer kommit i tid eller ett par dagar tidigare.
Vill bara säga att ta det lugnt medan du kan, Snart har du din lill* i famnen och då hinner du inte med att bara vara..
Håller tmmarna för att lill* kommer idag...

Kram, Sophia - kurrebo

Anonym sa...

Jättefint foto!

Jag har aldrig fött barn på naturlig väg så jag vet inte hur den där övertidsväntan känns. Men alla mina vänner som har gått över tiden har hållt på att bli tokiga.. Inte så konstigt tror jag. Dels längtar man som besatt efter sin bebis och dels så börjar man ju förbereda sig mentalt på att bebisen kan komma närsomhelst- redan nån månad innan bf :)

Håller tummarna för att det blir bebis snart!

Anonym sa...

Åh, så spännande; håller tummarna för att det blir idag! Kram
annika

Anonym sa...

Hej!
Lider med dig. Det är inte kul att gå över tiden. Själv gick jag 16 dagar över tiden och det var inte roligt.

Men snart får ni träffa det lilla underverket som ligger där inne på att få möta sina föräldrar.

Lycka till
Lotta

Jane.D sa...

Vet precis hur du känner dig. Gick själv fyra dagar över tiden med nummer tre, som blev en liten flicka efter två pojkar. Så vem vet kanske är det en liten tjej där inne i magen som vill hålla mamma, pappa och bröderna på halstret.

LYCKA TILL med förlossningen och det lilla livet!

Annika sa...

ta´t lugnt...jag gick 21 dagar över! lycka till och kram / Annika

Anna sa...

KAn bara säga -Den som väntar på något kan inte vänta för länge.

Du vet ju att jag ligger minus 9 veckor på mina båda.

Sommarkramen Anna

PS. Tror bebis kommer inatt. DS

Suss sa...

Måste ju kolla till dej lite =)

Jag förstår att du är övervänt och bara vill ha förlossning NU, men tänk på att det är sista gången (om jag inte förstått fel) du har en liten i magen. föröka njuta av sista tiden lite kanske? jaha...Nähäpp... ;-)
Liten kommer snart. Inom 2 veckor har du h*n hos dej =)

Kram!

Anonym sa...

Åh vad fin magen är.
Är otroligt avis på dig just nu. Tänk att ha en förlossning o en bebis så nära.
KRAM o lycka till!