onsdag, september 10, 2008

Idag vore en BRA dag...

...att föda Bebis på! Roligt datum, trist väder och en mamma och en pappa som tycker det börjar bli lite träligt nu ;-)

6 dagar "över tiden" - är fortfarande inom ramen för vad som är normalt att gå över såklart, men det irriterar mig lite att jag knappt känner av nånting alls *s* Ska jag behöva gå gravid hela livet, eller? ;-)

Nå, igår och idag har jag lite deppiga dagar, kanske beror det på att Bebis njuter i magen eller så beror det på att det är så TRIST och mörkt ute (vill ha LJUS!!) eller en kombo kanske.

Har egentligen humöret uppe... Men lite nego är jag just i dagarna iaf... MEN för varje dag som går är det ju garanterat en dag närmare att få träffa Bebis... Fast nu vill vi ha det förr än senare iaf!! Eller hur? Det är vi väl värda???

17 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag förstår precis hur jobbigt det är att gå över tiden! (gick måånga dagar över med första barnet!)Du får se till att hålla dig sysselsatt så går tiden fortare! Scrappa massor eller varför inte prova på annat pyssel!? Idag ÄR en bra dag för bebis att komma, men det är det även i morgon ;-) Lycka till! Och kom ihåg att det gör ingenting om du inte kan hålla humöret uppe hela tiden, när ni längtar så! Det är ju helt förståeligt!
Kram, Heidi www.scrapnstuff.blogg.se

Anonym sa...

Håller tummarna för att bäbisen kommer nu. Stort Lycka till!

//Anneli

Annika sa...

Ja, huga för att gå över tiden! Det är jobbigt! Jag har som mest gått över tiden med 19 dagar, och då hade jag gett upp...trodde att det är nog ingen bebis, jag är skendräktig... *s*
Jag tror att din mage bara vilar upp sig för den stora finalen, lugnet före stormen typ. :-) Inom kort är du på förlossningen! Kramis!

Anonym sa...

Vet hur det är att gå över! Gick själv över med mitt andra barn. 7 dagar över tiden kändes som en hel evighet, men jag höll mig sysselsatt hela tiden så tiden flöt på ganska så bra ändå. Hann aldrig känna det där JÄTTEJOBBIGA, det jobbiga var längtan och nyfikenheten på vem som gömde sig. Jag kände inget förrän det verkligen startade. Inga förvärkar eller något sådant... Så det kan gå fort fast du inte känner något nu. Håller tummarna att din väntan snart är över! Och som du sa, för varje dag som går så är du en dag närmre att få träffa din lilla son/dotter! Passa på att gå ut och fika med kompisar mm, tiden går ju fort när man har roligt! Eller hur!

Annelie

Anonym sa...

Du kanske skulle ta och scrappa en "frustration över att gå över tiden" LO! Kanske sätter scrappandet igång förlossningen :) Det är ju mycket roligare att scrappa än att äta ananas och gå i trappor eller vad man nu ska göra för att kicka igång det hela.

Anonym sa...

Håll ut! Jag har ju sagt att han kommer i morgon!

Anonym sa...

Hej gumman!
Jag förstår att du börjar bli trött på detta nu...! jag hoppas bebben kommer snart till er. Som ni har längtat tycker jag den ska komma ikväll! Jag håller alla tummar och tår att den kommer snart och att allt går bra! Massor med kramar från Madde!

Anonym sa...

Hoppas bebis snart behagar komma ut! Jättenyfiken! Kram

Ulrika aka LillBlomman sa...

Var ju tvungen att kika in och kolla en snabbis! Vi är hemma nu och han är ljuvlig!!! Hoppas det blir bebis hos dig också snart! Kramar!!

~Karin~ sa...

Hej raring! Mm, det där med att vänta när datumet passerat kan bli vääääääldigt långrandigt! Håller tummarna att bebis vill titta ut på det här coola födelsedatumet!! Massor med kramar till hela familjen!

pussåkram /K

Anonym sa...

Förstår att du känner en frustration,man vet att man kan gå över tiden men man är ändå så fokuserad på datumet som är satt. Såklart h*n kommer när h*n är redo för det eller redo är h*n redan men jag håller med dig det är dags att träffa mams och paps irl ;o)
Kramis/LenaS

Fotograferande Maria sa...

Hej! jag vet hur trista de där dagarna är... MEN om 2 veckor har du glömt ( i alla fall nästan) hur segt det var, för då har du en BEBIS his dig. Pyssla, läs, ät , se film, SOV!!! Snart längtar du efter SÖMN. Lycka till det blir din tur SNART!!

Anonym sa...

Det är ni absolut värda! Hoppas den lill* vill komma ut snart! Förstår att ni börjar bli otåliga!!

Caroline sa...

Med andra barnet gick jag 6 dagar över tiden och kände liksom du ingenting alls så döm om min förvåning då jag vaknade på natten av att vattnet gick... håll ut flickebarnet kommer snart ska du se!

Anonym sa...

Du behöver inte vänta länge till för bebisen kommer ut imorgon, för det har jag tippat på! :)

Anonym sa...

Kan du inte springa i trappor och annat för att få igång det? :D

Anonym sa...

usch va drygt :-( å inte bättre av mörkret förstår jag, känner mig själv heldepp pga mörker nu och vill ha vackra soliga höstdagar med gula å röda löv.

Men när bebisen kommer så är det säkert underbart fint väder så ni får mycket fint ljus till era fotografier h*n tänker säkert bara på mammas fotoönskemål :-p

snart kommer du säkert känna någonting, roligare om man kan känna å tänka å tro att nått är på g än om allt är lungt som i graven så man tror att de aldrig kommer ske.

massa kramar till er i höstmörkret så håller jag en tumme för att både bebis och ljus ska komma snart