måndag, september 08, 2008

Hahaha, folk är roliga!

I ungefär två veckors tid har telefonen gått varm, sms:n strömmat in, mailen flödat ;-)

Undrar om vår omgivning är mer spända än vi på att få träffa Bebis? Klart vi längtar, men vi NJUTER i fulla drag av varann och av att Bebis har det bra därinne i magen :-)

Har det kommit nån Bebis?
- Eh, nej... Inte än... Jag lovar att vi hör av oss då Bebis är här!

Åh, men är det inte dags snart?
- Jodå, för flera dagar sen, men Bebis har det bra därinne. Jag lovar att vi hör av oss då Bebis är här!

Ska du inte klämma ut Bebisen snart?
- Jo, jag hoppas ju på det. Men det går ju inte att skynda på det ;-) Jag lovar att vi hör av oss då Bebis är här!

Ååååh, vad lång tid det tar...
- Öh, jaaa... Om 4 dagar efter BF är lång tid, så ja... Jag lovar att vi hör av oss då Bebis är här!

Bebis?
- Fortfarande inte, h*n kommer när h*n är redo! Jag lovar att vi hör av oss då Bebis är här!

Mår ni bra?
- Ja, och fniss... Det har inte kommit nån Bebis än ;-) Jag lovar att vi hör av oss då Bebis är här!

Hänt nåt?
- Jodå, vi har vilat, promenerat och ätit god middag. Men ingen Bebis ;-) Jag lovar att vi hör av oss då Bebis är här!

Hehehehe, som om vi skulle strunta i att höra av oss till omgivningen när vi väl fått Bebis i vår famn?? Man vill ju typ skrika ut glädjen till hela världen ju *s*

Men jag är oerhört tacksam för alla omtänksamma och rara nära och kära! Vi är så glada att vi har er, även om Bebis inte är här riktigt än :-)

Och näääää, det har inte kommit nån Bebis inatt heller och jag har inte bråttom! Jag njuter av denna graviditet, förmodligen min sista :-) Jag VET att jag förr eller senare får träffa lilla Liten, så det är ingen brådska!

11 kommentarer:

Mikaela sa...

Bebis?? Skojar bara, den kommer ju som sagt när den kommer och kommer gör den ju faktiskt alltid. Förr eller senare....hoppas ju såklart på förr, mest för din skull men lite för min skull också är ju hemskt nyfiken. Kram!

annika5064 sa...

Har det hänt nåt?

annika5064 sa...

Skoja bara lite...kram
Annika

webmosterhelene sa...

Hehehe, jag bad ju om det ;-) Men det är lite skoj att omgivningen är så otålig :-) Är iofs bara glad åt att de hör av sig :-)

Anonym sa...

Har babyn kommit än?

Näe, nu var det inte roligt längre men man kan ju inte låta bli :)

Lycka till när det väl händer!

I ett litet hus sa...

Väntan är både otroligt mysigt och otroligt långsamt, fast jag hoppas att er väntan snart är slut!

Ha det bra till dess!
Kram kram /LottaR

Anonym sa...

Vi är nog många som är nyfikna :)

Kristiina

Scrapangel sa...

Bebis än?

Jag går ju in här varje dag, ehum, flera gånger per dag för att kolla läget.

Lovar att vänta tills bebis kommit och ni meddelar världen det ;)

Anonym sa...

Hihi, Albin kom ju lite för tidigt så jag hann aldrig uppleva det där. Ja, tänk om ni skulle få barn och strunta i att berätta för vänner och bekanta?! hihi

Anonym sa...

ja...passa på o njut av graviditeten så mycket du kan!!! Som du säger så kommer bebis när h*n är redo för det ;-)

Anonym sa...

Jag vänta åt dig eftersom båda mina kom ut vecka 38+0 så missade jag den biten....
Håller tummarna för er när liten bestämmer sig för att komma ut.

Kram Sussie