lördag, september 06, 2008

Envisa lilla räka :-)

Vår lilla Bebis har inte bråttom till världen, nu är det 2 dagar efter bf och h*n har fortfarande inte dykt upp här hos oss :-) Den som väntar på nåt gott....

Antar att Bebis har det alldeles förträffligt inne i kulan och njuter fullkomligt i sitt egna lilla paradis med helpension och bad dygnet runt :-) Men det måste vara oerhört dyrt att bo så länge i ett sånt paradis, det är dags att komma hem nu ;-)

Trodde det var på G igår, men icke då... Allt avtog på dagen och både kväll och natt har varit kolugn och jag har sovit som en stock!!! Ack så skönt att få sova iaf, och så vaknade jag ovanligt tidigt för att vara jag. Skönt det med, med tanke på att jag är oerhört morgontrött egentligen.

Går det som det ska så hoppas jag få snosa på Lillebror hos Åsa och Richard en liten stund idag, så man får längta liiiiite mer :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lugnt, bebis kommer i natt ;o)

Christine sa...

Antagligen har du fått detta tips, men jag skriver det iallafall ;)
Om du känner värkar, ta ett bad! Då märker du om det avtar eller förstärks =)
Ett himla smidigt sätt som räddade oss från att föda i hallen ;)
A kom på två krystvärkar..

Lycka till =)

Anna/Augusti_73 sa...

Blir du alldeles för otålig, drick ett glas champagne!

Anonym sa...

Vill bara säga att du har en underbar blogg och tittar in här dagligen. När jag väntade min första hade vänner till oss precis fått barn och de var och hälsade på en fredagkväll. Jag lade beslag på den där lilla bebisen i hopp om att min egen snart skulle titta ut. Mycket riktigt! Morgonen därpå vaknade jag av en rejäl värk och sex timmar senare var Thilda född :-) Så åk och gosa med din systerson, det tror jag blir jätte bra!

Unknown sa...

Det låter som lugnet före stormen! Hoppas att bebis tittar ut i natt och att allt går bra! Önskar er lycka till när det är dags!

/Malin

Fotograferande Maria sa...

Hej Helene! Man vet aldrig. Jag har gått 8, 10 och 16! dar över tiden. Uppmuntrande va ;) men när ebbisen väl kommer går tiden FORT. Önskar dig Lycka till!! Kram Maria

Anonym sa...

:-) klart du fick sova, de brukar man ju få strax inna nde tar fart "på alvar" så attt ma när utvilad å imorgon är de ju den 7 å dags för lillebror att komma ut :-)

Jeanette sa...

Lycka till när det blir dax.

Kram Jeanette

Anonym sa...

1983 hade jag gått över tiden med ca en vecka med mitt 4,e barn.
På fredag sa min man: Du måste nog försöka få barn idag för jag kan inte gå hem från jobbet under helgen. (duh!) Okej, jag mindes att OM barnet är färdigt så kan man påskynda en förlossning med ett par dagar om man tar 2 msk ricinolja. Det hade min bm sagt. Sagt och gjort....mannen fick ta dom 3 små barnen och gå till apoteket för att inhandla en flaska ricinolja. Det tog emot men jag tänkte att jag kan ju alltid testa men såntdäringa hjälper inte på mig. 2 msk???? *hm* Nej, jag tog HELA FLASKAN. 6 timmar senare var det bara att ringa till BB och berätta vad jag gjort. Oj, vad dom skrattade. Vi fick åka in till BB så klart och barn blev det. Som på beställning.
Detta är dock inget jag kan rekommendera för värkarna var inte nådiga och bm förklarade att så kan det bli om man gör som jag gjorde. jaja.......
Kanske har du redan fått din lilla bebbe nu Helene trots att jag gissade på 9/9.
Lycka till!
/Susanne W

Anonym sa...

Imorgon är det dax :O)

Kram S