onsdag, augusti 06, 2008

Härliga ljuvliga papper!

Mmmmmm, återigen har jag fått såååååå fina ljuvliga papper att arbeta med från Jane på Scrapaddicted!! De är från SEI och linjen heter Chicka Dee, så fina med sina ljusa härliga pastelliga färger!! Me love them!

Först ut har vi en LO med en tjej som gör MIG glad ;-) Min älskade systerdotter Leah, för 1 år sen var hon bara 4 månader! Alltid glad!! Papprena passade perfekt!!


Sen hävdar jag bestämt att jag inte är en kortmakare, men när jag kan göra kort med enkla medel och på ett enkelt sätt så blir det så BRA *s* Detta kort gillar jag med det grafiska fyrkantiga pappret, det vita pappret med ljusa mönster på fåglar och blommor.


I mitt DT-paket ingick oxå lite mer oranga papper, som fick mig att tänka lite åt påsk. Fantastiskt skoj när man kan välja årstid att scrappa om sådär. Det pappret med lite färgade cirklar inspirerade mig att måla på Heidi Swappbokstäverna med Promarkerpennor och sen rita svarta cirklar runt. Busigt och lekfullt, och ändå enkelt!


Sist ut har vi en LO med blommigt papper som känns som sammet. Förälskelse direkt, helt underbart att jobba med och det har en fantastiskt len känsla då man känner på det. Det fick bli en LO om mig och Fredrik och vår sista "ensamresa" på ett tag :-) Snart förändras ju vårt liv totalt :-)


Tyvärr är det lite sämre kvalitet på mina bilder i detta inlägg, eftersom jag har varit tvungen att fota alstrena då jag är på landet och inte kan scanna som jag brukar göra :-) Får se om jag scannar och ändrar i inlägget sen när jag kommer hem :-)

3 kommentarer:

Scrapangel sa...

Aaaah, ljuvligt och inspirerande. Som oftast här. Honestly.

Till förra inlägget, vad vacker du är med magen rakt ut på veteåkern :) Den måste du scrappa va?

Ha de så gott!

Anonym sa...

Jisses va mycket inspiration du bjuder på jämt Helene!! Layouter, kort och foton som väcker kreativiteten till liv! Tack tack! :-) Sköt om dig! Kram ÅsaF

Sofias blogg sa...

åhh du är så duktig, sååååå snyggt!!