tisdag, augusti 26, 2008

Hallå där! Vi lever och frodas!

Inget händer här, annat än det vanliga med pyssel och sånt :-) Ingen Bebis än alltså ;-)

Mamma Mia-musikalen var underbar, såklart! Jag har ju sett den i London för 3 år sen och även på film för 1 vecka sen... Man blir glad, så glad! Och jag är glad över att vi fick möjlighet att gå, Bebis sköter sig *s* Trodde Bebis skulle bli lite extra livlig i magen av all musik och så, men nej då... Som vanligt är det en liten softis som tycker om när h*n är med *s*

Var till barnmorskan igår, nu är Bebis fixerad och startklar ;-) Trodde inte att h*n skulle fixera sig (och inte BM heller egentligen), det är ju trots allt mitt 3:e barn även om det är drygt 17 år sen Martin föddes. Men jodå, lilla Liten är redo. Nu väntar vi bara! 10 dagar kvar till BF. Misstänker dock att Bebis är nöjd med att bo i magen, så jag räknar med att gå förbi 4 sept :-) Även om jag sen 1 dygn tillbaka har känningar av förvärkar och sånt som låtit vänta på sig *s*

Nu, tillbaka till scrapbordet en sväng, för att sen hälsa på på nya jobbet, äta lunch med Åsa, fika med syrran och åter skapa i eftermiddag!! Ni ser, livet rullar på trots att man är "ledig" :-) Det gäller att passa på!!

Fast, först lite kaffe!
Tjing!

10 kommentarer:

Minimalla sa...

Jag läser din blogg nästan varje dag, men är ganska dålig på att lämna kommentarer.

Jag älskar dina layouter och scrappar gärna efter dina skisser, det är roligt att ha fått följa hur din mage växer och se de fantastiska bilderna som du och Åsa bjuder på.

Tänk om era bebisar bestämmer sig för att titta ut på samma dag, det verkar ju vara förvärkar både här och där ;-).

För all den inspiration som du bjuder på ger jag ett blogghjärta till dig (finns inne hos mig).

Lycka till!!

Anna/Augusti_73 sa...

Varje gång jag ser att du har skrivit ett nytt inlägg tror jag att rubriken kommer att vara "NU ÅKER VI TILL BB!" *LOL* Ser fram emot att få träffa er bebis!

/A

Jag... sa...

5:e september är annars en väldigt bar dag att fylla år på ;-)

Christine sa...

Fasiken, Helene!!
Det är ju dags snart =)

*väntar också på en passande rubrik* ;)

Anonym sa...

Ja det blir dagliga besök hitin för att se om det har hänt något :)

Lycka till, sötis ♥

Anonym sa...

Hej hej Helene!
Är här inne och smyger runt för att inspirerar av dig nästan varje dag:-)
Ville bara säga lycka till!!!
Ta hand om ER!

Jane.D sa...

Hej!

Här är en till som tittar in nästan dagligen och låter mig inspireras. Fantastiska foton och Layouter!!!

Det har varit extra skoj att följa din växande mage. Har själv fyra barn varav en sladdis. Mina tre stora var alla tonåringar när vår minsting föddes för fyra år sedan. Måste säga att det är hur underbart som helst med en liten sladdis!

Lycka till med förlossningen och den lill* bebisen!!!

Anonym sa...

2:a september är ett bra datum har jag hört *hihi* (min födelsedag!)
Men stackars er som kommer få en liten jungfru, pedantisk och dann :P

Miaa sa...

Hoppas din dag blev lika trevlig som det låter här!!
Nu ska jag snart sätta igång och scrappa, har en massa projekt jag vill bli klar med! Har lite svårt att inte få nya idéer hela tiden...
Ha det bra!
Miaa
PS. Det blir ingen GBG-mässa för dej nu då?? DS.

Anonym sa...

Jo, jo... den tittar snart ut den lilla filuren! Kram MJO