onsdag, april 16, 2008

Återupptagit en gaaaaaammal hobby ;-)

Ja, efter många om och men och ca 15 år sen sist så har jag återupptagit en gammal hobby, nämligen att sticka. Nu har jag letat mig fördärvad efter en vit babykofta för nyfödda och inte hittat nån. Så idag påbörjade jag en egen :-) Vit med huva!!

Så skoj och vad fort det går! Trodde jag hade glömt bort hur man gör, men som hon i affären sa. Det är som att cykla, har man en gång lärt sig så kommer man ihåg hur man gör - det är bara lite vingligt i början ;-)

Lovar att visa koftan sen när den är klar, så långt har jag ju inte kommit än... Så det tar väl lite tid innan den är helt färdig.

Har även köpt turkost och svart garn, för 2 koftor till. En för nyfödda och en 3-6 månader... Skoj!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också återupptagit min sticknig. Har precis stickat en kofta och ngr "tossor". Jag kan tipsa dig om boken "Sticka till busiga barn", jag hittade jättefina mönster där. Bla koftan jag gjort (med flätmönser och huva) är därifrån. Boken finns säkert på bibblan. Lycka till med stickorna...// Marie

Jag... sa...

Vad spänannde! Det ser jag fram emot att få se!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh vad skoj! Sticka överlåter jag till min moster som är en hejare på det. Men jag har hittat en bunt söta trikåtyger bland mina tyger. Kanske man skulle sy ngt till sig själv istället för till kompisars barn. Ser fram emot att se det färdiga resultatet!