måndag, februari 25, 2008

Blä för hosta och huvudvärk...

Suck! Just som jag tycker att jag börjar komma in i vanliga gängor igen, så får jag tillbaka den där grymma hostan igen. Ingen snuva, ingenting annat än en eländig och skrällande hosta. SUCK! Och i och med denna hosta så har jag fått ont i nacken, ryggen och huvudet, nästan migränkänsla över det hela (inte riktigt lika illa som migrän, men på samma ställen i huvudet och nacken).

Det är faktiskt lite eländigt!! *s*

Tror att jag jobbat lite för mkt på sista tiden, fick hoppa in som vikarie i lördags och egentligen hade jag behövt vara ledig i två dagar. Men jag gick hem i lördags eftermiddag och sov bort eftermiddagen, trots det fina vädret ute.

Igår var det sämre väder ute, men jag och Fredrik tog en 4 timmars promenad runt stan och åt lunch, fikade och shoppade lite kläder åt mig. Det var supermysigt, även om jag sen var helt slut på kvällen och inte ens orkade äta middag *s* Men det var nog välbehövligt att få lite luft och motion, för jag sov gott hela natten trots hostan...

Nå, nu är "sjukinlägget" slut och jag ska återgå till jobbandet :-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där med hosta är inget vidare, speciellt inte när det håller en vaken på nätterna!
4 timmars promenad låter inte illa, det måste ha gjort gott!

AnnaB sa...

Å krya på dig!!!! Kram!!!

Malena sa...

Ta hand om dig vännen!!!!

Jozebelle sa...

Näe vad jobbigt! Hade hoppats du skulle slippa det där eländet...själv rinner det ur näsan på mej så det blir sova en del så kanske man kan få bort det liksom honungsvatten med pressad apelsin!!!

Jenny sa...

Hoppas du kryar på dig snart! Och du, jobba inte föör mycket! Kram

~Karin~ sa...

Hej vännen! Inte kul å vara krasslig, hoppas att det ger med sig snart så du slipper hostan!! Sköt om dig!!

puss å kram

Mindi sa...

Krya på dig!!!!
Jag var hängig och hostig i över en månad men så gav det sig äääntligen för ungefär för en månad sedan. Mot slutet höll jag på att bli tokig... jag hade ingen ork kvar i kroppen. :(
Så jag hoppas att du kurerar dig nu.

Njuter utav dina alltid så fina kort!

Kram kram
M I N D I

Karin sa...

Låter som du har samma skruttiga huvud och nacke som jag. Migrän och nackvärk som triggar vartannat i en enda "soppa". Hoppas du mår bättre nu!