fredag, november 02, 2007

Jag är stolt!!! Jag är hedrad!! Och tårarna rann....

Idag frågade Åsa mig om jag vill bli Tildes gudmor om en månad, hon och Richard vill att lilla JAG ska bli detta vackra barns gudmor... I montern på Syfestivalen stod jag med ögonen fyllda av glädjetårar, Åsa likaså och Tilde bara tittade på oss med sina stora vackra blå ögon...

Jag är så stolt, det är en sån ära! Vet knappt vad jag ska säga. Hur ska jag förklara?

För mig är det en oerhörd ära att få bli gudmor åt ett barn. Jag älskar ALLA mina guddöttrar, för jag är gudmor till flickor *s* MINA flickor.

Och att få bli gudmor till Tilde, som jag följt sen hon var den allra minsta böna tills nu, vars föräldrar jag älskar och som är mina bästa vänner. Vad ska jag säga? Love you toooo! TACK :) Jag vet redan vad Tilde ska få i doppresent och jag tror nog ni får en tår i ögat, som jag kommer få vid överlämnandet ;-)

Det finns säkert många som blir glada vid en sån här fråga, men sen blir det kanske inte så mycket mer än så. Men för mig är det nåt väldigt speciellt, man ber en person bli gudmor till sitt barn om man känner ett extra förtroende för denne. En person man litar på extra mycket, en person som finns där för ens barn nu och för alltid. Det går inte att beskriva.

Har mina barn någon gudmor eller gudfar? Nej, dom har inte det. Det fanns ingen person i vårt liv som jag DÅ kände detta för. För det är nåt speciellt att bli fadder, ska vara nåt speciellt :)

En speciell relation mellan två personer upprättas... :) För livet!

Återigen, TACK!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken ära! Bär den med stolthet. :-) Grattis på den Stora Dagen! Jag hoppas verkligen att du får en riktig toppendag. Kram!

Fotograferande Maria sa...

Grattis till äran att få va gudmor! och dubbel grattis!!!!! För du fyller väl år i dag!? Kram / Maria

Malin sa...

Sluta jag börjar ju lipa jag med!!!
Du skriver så fint vännen, det märks i varje litet ord hur mycket du tycker om den söta lilla bön familjen :)
Grattis till dig!
*kram*

Ilona sa...

Ohh...GRATTIS kära vännen!
Jag får tårar i ögonen jag med..för du förmedlar i varje stavelse den ära och kärlek du känner! Lyckliga lilla bönan får den bästa gudmor hon kan få!

Grattiskramar!!

Anonym sa...

Grattis!
Att få vara gudmor är verkligen en ära!

Kram
Mette

Anonym sa...

Åh vad härligt. Förstår din lycka. Själv har jag 2 pojkar och har en liten flicka som guddotter. Hon är involverad i vår familj som om hon vore vår egen och mina pojkar avgudar henne och kallar sig gudstorebröder ;-)

Julia sa...

Grattis till äran att vara gudmor och Grattis på födelsedagen vännen!! Hoppas du blivit riktigt uppvaktad och bortskämd idag :)
kram

Anonym sa...

Men hallååå, fyllde du år igår?! Grattis i efterskott och grattis igen, vad härligt att du får vara Tildes gudmor. *kram*

Anonym sa...

Grattis * 2!
Det var väl någon som fyllde år idag också :)

Kram

Jag... sa...

Åh, vilken ära!! GRATTIS! Förstår att du är lycklig! Det är få förunnat, sådan vänskap! Vårda den väl!

Hoppas du får en fortsatt trevlig födelsedag idag! Var kul att ses!

Kram

Malin sa...

det IDAG du fyller år!!!!!
Stort jättegrattis, har en lite födelsedags (eller ja nu blev det det...) till dig i min blog :)
Hoppas ni har det kul (fast erkänn Göteborg e roligare ;) ) på symässan!!

Sanna F sa...

Å vad kul!!! Bönan får en supergullig gudmor!!!

Det var kul att träffa er på syfestivalen...
Ni är så gulliga !

KRAM från SannaF

Joanna sa...

Jättekul att få träffa dig igår -nu syns du på bild i min blogg! ;-) Och ett stort Grattis till äran att få vara Gudmor!

Kram Johanna

Anonym sa...

Åhh, jag blir ju alldeles rörd!! Så underbart!! *kramar om*

Anonym sa...

Åhh vad fint Helene! Sitter här och gråter en skvätt.

Höstkramen Anna