onsdag, september 12, 2007

Holland dag 2 - foton

Fredag morgon den 7 september. Kl 6 ringde mobilen, gaaaaah för den morgontrötta Helene! Men vad gör man inte för att få ta underbara foton nere på stranden i soluppgången.

Har svårt att välja bilder, de bästa bilderna kom på kvällen. Kanske för att man var mer bekväma med varandra då. Men jag är oxå väldigt kritisk när jag tittar på fotona... Hihihi... Men här kommer dagen i lite bilder iaf

Vackert!! Denna strand var riktigt vidsträckt. Det blåste rätt mkt, men ändå var det helt fantastiskt att få gräva ner tårna i den fina sanden och bara njuta av havsdoften!


Lucy in action


Vi tog oss sen till kurslokalen och sprang runt på 3 kurser, först en om en minibok som Corinne höll i. Nästa var den med canvasen (se tidigare inlägg) och sist en av Adriennes kurser (freestyle). Fantastiskt skoj!!! Att bara få sitta och ta emot och skapa!

Lite rockkänsla på denna... Lucy och jag leker framför en tegelmur vid kurslokalen och jag fotograferar


Härligt Beach party på strandrestaurangen Key West... Tog inte så många foton där, brukar inte scrappa dom. Vi fick plocka vår egen mat och grilla på en grill... Mumsigt värre!

Mer skuggor... Denna gång "skuggdanser" på stranden. Skuggorna är Lucy, jag, Corinne och Adrienne


Adrienne och hennes "man" *s* Vi skojade lite om det, hon är singel och tyckte det kan vara trevligt med en polis ;-) Men han är ju lite stel såklart...


Adrienne på stranden, en sån söt och ödmjuk tjej!


Såhär kan det oxå se ut... Lucy plåtar Corinne ;-)


Solnedgång och vi rusade ner till stranden för 3:e gången denna dag. Kvällens foton är tagna med ISO 800, så de är lite brusiga... Men vad gör man om man inte har stativ ;-) Är supernöjd ändå, man vet ju att man får några foton iaf :)

Jag står för solen... Corinne fotograferar mig... Jag har även tagit ett fantastiskt foto på henne, som finns på hennes blogg. Dock skriver hon där att Lucy tagit bilden, men det spelar ingen roll *s* Min bild är redigerad för att få kraftigare och lite mer suspekta färger.


Två ryttare tar sig fram på stranden. Vackert!


Corinne fotar solnedgången... Denna bild är lite suddig, men tycker om ljuset...


Mer fotografering av den underbara solnedgången


No more photos!!! Fast det var bara på skoj, vi fortsatte ett bra tag till *asg*


En ensam man vandrar i solnedgången med sin hund


Såååå andlöst vackert! Jag var mållös! Hade kunnat stå där och titta på solnedgången istället för att fotografera. Är glad att jag tog foton oxå ;-)


Väl efter middagen på restaurangen gick vi 3 tillbaka till rummet och satte oss att scrappa lite. Pilla lite på dagens projekt. Så trevligt och vid midnatt släckte vi lyset... För det blir morgonfotografering imorrn oxå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

LOVE your shots and I think I know a bit of what you are saying here.

corinnexxx

Fauve Design sa...

Such lovely pictures,looks like a blast!

Anonym sa...

Underbara foton på soluppgång och nedgång!!

Höstkramen Anna