söndag, augusti 12, 2007

Sista semesterdagen...

Imorrn börjar jag jobba igen... Det känns som om jag inte riktigt hunnit varva ner, det låter konstigt med tanke på 5 veckors ledighet. Men det är faktiskt sant. Har hela tiden haft en känsla av oro i kroppen större delen av ledigheten, att snart är det dags att jobba igen. Jag tror helt klart att mina utbrändhetssymtom gör sig gällande. Jag har aldrig gått in i väggen helt och hållet, men har gått i terapi i 8 mån för att undvika det. Nu känns det som om jag är på väg tillbaka till ruta ett och det är lite lite läskigt.

Men jag SKA fortsätta att ta det lugnt, jag lovar ;-) Och med tanke på Socialstyrelsens nya riktlinjer är man ju inte sjuk om man går in i väggen... Vad händer då om man helt enkelt inte kan jobba?! Nåväl, det ska inte hända mig....

Hösten kommer innehålla mkt skoj ändå :) Får ta en dag i taget bara.

Idag ska vi på nya kalas ;-) Fredriks båda bröder fyller år i helgen, Ludde igår och Christer idag. Så vi ska fira dom idag...

Tjing och hej!

4 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Ja inte är det kul att börja jobba igen.
Själv började i måndags och känner mig snart lika matt som innan semestern. Jag tror att när mna är riktigt sliten räcker inte 3-5 veckor.
Tre månader vore lagom, då hinner man vila upp sig och kanske hinna tröttna på att vara hemma :-)
Får vinna lite stålars för att ha råd med det.
Ja, med dessa nya riktlinjer så är det nog bäst att man inte blir sjuk alls på något sätt. Hu!
Kramis //Anna

Malin sa...

Det e aldrig riktigt kul att börja jobba igen, men lova att du tar hand om dig!!!!
Skickar kramar i massor
0===== =======0
Malin

Elisabeth sa...

Jag förstår dig! Jag börjar jobba igen imorgon efter ett långt sommarlov. Fast just nu funderar jag över vad tiden tagit vägen och att jag gärna skulle vilja vara ledig ett bra tag till!

Ha det bra och var rädd om dig!

Malena sa...

Här kommer en till som börjar jobba imorgon och inte alls vill.
Det känns som att det inte spelar någon roll hur länge man är ledig när det är nåt som inte är bra på jobbet. Det enda sättet är att försöka lösa anledningen till oron. Men det är ju oftast lättare sagt än gjort.....
Jag tänker på dig imorrn!!!