onsdag, augusti 01, 2007

Liseberg och scrapshopping :)

Vi har verkligen haft hyfsat bra tur med vädret under vår turné! Regnet har mestadels kommit då vi suttit i bilen eller då det inte gjort så mkt ändå.... Ja, annat än på Anderstorp då... Då var det ju lite halvdant...

Jag har utmanat mig själv denna korta turné, för ca en månad sen började jag nämligen kika på att köpa ett nytt kamerahus för 15000 kr. Vet, jag är knäpp!! Men därför har jag utmanat mig själv att under dessa dagar LÄSA manualen, lära mig fler inställningar, testa mer manuella såna och leka mer! Har verkligen gjort det, med glada överaskanade härliga resultat!

Idag vaknade vi på Scandic Opalen, njöt av en god Scandicfrukost igen (borde bli sponsrad av dom, för jag gillar verkligen att bo på de hotellen *s*). Sen drog vi till Liseberg för några timmar... Vi lyckades med konststycket att få rätt korta köer (15-20 min) eftersom vi var där så tidigt, innan det blev smockfullt. Då vi drog vid 14-tiden så var det sååååå mkt folk på Liseberg.... *puh*!

Fredde framför Balder... Denna blir jag lite lite illamående av att åka. Den är cool, och första backen är verkligen grym med sin 70-%iga lutning. Men alla guppen gör mig lite illamående... Annars älskar jag verkligen att åka bergodalbanor :)


Loopen på "Kanonen"... Denna bergodalbana är egentligen rätt kort, men har schysst acceleration och några härliga svängar och loopar :)


Leker lite med motljus och sånt... Ibland ser jag en bild framför mig, lyfter kameran och tar en bild... Och så blir det som man tänkt sig! Är så GLAD i min hobby!!!! Tack för att jag klarar av att fånga endel av de foton jag vill ta :) Jag kanske aldrig blir ett fullfjädrat proffs, de är grymma ju! Men jag är glad att jag är en hyfsad amatör!


Framför Uppswinget EFTER att vi åkt den :)


Den här åkte vi alltså.... Jättegungan!! Så läcker!


Tycker Pariserhjul är rätt trista att åka, men de är vackra att fotografera!


Hehe, undrar vad folk tror om mig?! Är ju sammanväxt med min kamera och har den på magen mestadels av tiden... Här klev jag upp på en parkbänk för att få bättre vy när jag skulle fota ;-) Väntade och väntade på att det åtminstone skulle komma ett "tåg" i Kanonen. Även om jag gärna hade velat ha ett "tåg" i både Kanonen och Balder, så iddes jag inte stå däruppe och vänta...


Efter Liseberg tog vi en sväng förbi Format papper, massor med fint fanns det förstås :) Men jag begränsade mig ganska ordentligt... Köpte lite papper, lite blommor och så 4 flaskor Dabbers (akrylfärg på duttflaska), som jag varit nyfiken på ett tag...


Sen åkte vi förbi Alingsås och min söta vän Sanna!! Hon öppnar ju butik irl för Pappersbiten på lördag, och jag fick komma på smygpremiär ikväll!! Träffade Anna och Kattis där oxå, supertrevligt!! Tack för fika och shopping, sötisar!


Undrar vad som händer här då....


Oj då! Upptäckt med fingrarna i syltburken... Eller lådan med blommor då ;-)


Borta bra!! Jajamensan!! Älskar att få dokumentera det vi upplever... Men hemma är ändå bäst :)

Tjing!

1 kommentar:

Petraso sa...

visst är det kul att shoppa!

Ska snart hälsa på Sanna! och på Format är jag ju i bland bakom disken