lördag, april 21, 2007

Jag är glaaaaaaaad!

Helt sjukt egentligen! Promenerade in till stan (det tar ca 25 min från där jag bor), det var sjukt mkt folk därinne... De som bor i Sthlm vet hur det kan vara... Blä! Var kommer alla människor ifrån?????? Det var verkligen inte skoj, men jag köpte det jag skulle på Panduro (strasstenar, en ask band och 2 Soufflépennor). Sen tog jag t-banan hem... Var alldeles yr i huvudet, folk var alldeles galna och tacklades och hade sig *morr*

Nå, så illa var det inte. Men kände att jag blev grinigare och surare ju mer mitt blodsocker sjönk *grrrr* Jag är INTE osynlig liksom ;-)

Tänkte bara ta mig hem, men fick för mig att gå till vår galleria här bredvid och äta lite pasta till lunch. Sagt och gjort, satte mig där i 45 min... Åt gott och drack sen en smarrig latte tillsammans med en liten lässtund ur en bra scraptidning ;-)

Gled sen in på MQ, hittar inga kläder där längre, men skam den som ger sig. Det var rena himmelriket idag! Vet inte vad det var, men jag hittade hur mycket kläder som helst! Och då främst från ett - för mig - nytt märke "Sunshine". Så jag gick därifrån 1300 kr fattigare, men med ett par vita jeans (som satt som en smäck, mycket ovanligt!), en grön underbar top (MÅSTE ha de andra 2 som finns i svart och vitt, och så tror jag att jag ska köpa den gula, korallröda och rosa då de kommer), ett mönstrat lite längre linne och en kortärmad tröja (som det ser ut som om man har en blus under). Jag var mycket gladare då jag gick ut därifrån!!

Tänk att lite mat, en god latte, en bra scraptidning och så lite shopping kan få en att må såååå bra :) Nu känner jag mig vacker igen, jag har lite nya kläder!!

För lite onödig information då, så handlade jag ofta kläder förr... Kläder, skor, handväskor, smink, smycken. U name it! Älskade att handla kläder, MEN har tappat stinget de senaste åren. Så att hitta saker jag trivs i är ju så skoj :)

Slut på glädjetjutet för denna gång :) Den som orkade läsa det här svamliga inlägget får en eloge från mig *s*

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste så gärna så.
Visst blir man lycklig när man hittar så mycket som man känner sig nöjd med. Framförallt shopping gör att man blir lite lyckligare... i alla fall ett tag ; D
Jag brukar vara i Stockholm ibland, efter några dagar där tycker jag det är skönt att komma hem.
Brukar besöka Sickla Köpcenter, var där i Påsk. Hittade ett par jeans på Vila, de satt som ett smäck de med ; D

Ha en fortsatt trevlig helg!
//Susanne

Anonym sa...

äsch så svamligt var det inte. Bara glatt och lite bubbligt! Jättetrevlig läsning. Jag blir glad av att läsa andras glädjor. Skönt med nya kläder! Det kan verkligen pigga upp en.

Själv har jag tappat stinget för kläder helt totalt. Innan var jag en klädesshopoholic, nu är det bara scrapsaker som borrar ett stor hål i min lilla börs.

Ha en trevlig helg.
kram

badanka sa...

jag orkade läsa ALLT!:-)

Känner igen så väl med kläderna. Å när man hittar något man gillar så är de bara att shoppa.

Kram kram sötast
/ (åsa som ALLTID läser men aldrig skriver här)

Sanna F sa...

Shopping är det bästa jag vet!

Kul att shoppa kläder till sig själv!!!

Sofia sa...

Så härligt att det blev ett bra slut på dagen.

Anonym sa...

Härligt med nya kläder..Kul att shoppa till sig själv också och inte bara till barnen ;)

Kram Helené

Anonym sa...

Åhh vita jeans som sitter som ett smäck är precis vad jag är ute efter!! Då måste jag susa in på MQ jag också. Tack för tipset! Jag är ju bara i Stckholm en gång om året så jag lider inte så mycket av allt folk, för jag är ju där i februari hos dig min sköna och scrappa. :O)

Kramen Anna

Anonym sa...

hihi jag hör till dem som trängdes igår ;o)och shoppade loss var helt slut igår när jag styrde Volvon åter mot Örebro.....
Kramis/Lena S

Fanny sa...

Sunshine har jag också blivit kääär i!

Anonym sa...

Det är inte klokt vad lite lyckad shopping kan göra med humöret!