måndag, oktober 16, 2006

Hårda tag mot huvudvärk och migrän...

Nu blir det andra bullar av... Har tagit kontakt med en kroppspsykoterapeut, som ska försöka hjälpa mig mot huvudvärk och migrän. Imorrn ska jag på första besöket, sen får vi se hur många behandlingstillfällen det är. Vet inte riktigt vad som ska göras och så, men det ska bli spännande!! Man ska iaf jobba med att få kropp och själ att vara i balans, arbeta med stresshantering och avspänning. Känner mig inte stressad så ofta, men visst är jag det emellanåt :)

Sen ska jag få akupunktur mot migrän 2-3 g/v på jobbet. En av sjukgymnaster håller på och utbildar sig inom akupunktur, så det kommer bli perfekt.

Ska försöka bli av med 27 års migrän och i princip konstant huvudvärk. I alla fall så mkt som det går att bli av med det...

Ska bli spännande att se vad som händer och man mår sen :)

Önska mig lycka till i mitt "krig" mot migrän och huvudvärk ;-)

Kram
/Helene

14 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att du blir av med huvudvärken! Måste vara enormt jobbigt att ständigt ha ont i huvudet!

Kram

Anonym sa...

Självklart önskar jag dig lycka till i kriget mot huvudvärken!!!
LYCKA TILL!!!!

Kram

tanja sa...

Lycka till Helene!

Kram

Anonym sa...

Önskar dig lycka till med kampen mot huvudvärken och migränen. Hoppas att det fungerar.
Kram

Anonym sa...

Åhh vad jag hoppas på att du ska bli av med skiten Helele!!

Kramen Anna

Unknown sa...

Jag har fått akupunktur regelbundet under ett par perioder och det har funkat jättebra mot migränen.
Hoppas det gör det för dig också!!

Kram

Anonym sa...

Lycka till!
Håller tummarna att du ska må bra snart!

Anonym sa...

Hoppas verkligen att det här hjälper nu! Och apropos ditt inlägg längre ner; Jill är verkligen en toppendam! (A Million Little Things alltså...) Service på högsta nivå.

Anonym sa...

Huvudvärk i 27 år... Det låter fruktansvärt jobbigt!! Jag hoppas av hela mitt hjärta att du kan få lindring nu! Lycka till!!

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du blir av med det! Håller tummarna!
Själv så har jag bara haft ett anfall sen Linnea föddes. Tydligen så verkar min migrän vara mycket knuten till alla graviditetshormoner... Så jag får låta bli dem på ett tag :)
kram

angela sa...

Låter spännande. Är jätte nyfiken på hur det går för dig. Har själv mycket problem med migrän å tycker det är intressant med alla lösningar som betyder att man kan ta mindre tabletter.
Lycka Till!

Anonym sa...

Åh så trist med migrän, jag hoppas verkligen det blir bättre!

Anonym sa...

Lycka till.. du lär nog inte kunna bli sämre, eller hur?

Kram

Anonym sa...

Lycka till!!
Jag var på en föreläsning om mat och alla tillsatser. Det finns något som heter E621 (natriumglutamat) som finns framförallt i grillkrydda, aromat, grillchips mm.
Detta E621 är största anledningen till migrän, koncentrationssvårigheter, depressioner mm...
Tänkte bara att jag måste berätta!
*kram*