måndag, juli 10, 2006

Hemresan DAG 8 och 9

060629 Torsdag:
Kl 10 avgick bilen mot Sverige igen, vi vinkade av familjen Lundkvist Grönroos vid hotellet eftersom de skulle stanna ett dygn till. Vi körde nästintill konstant fram till Lübeck, vi hade satt kl 20 som gräns att leta hotell och då var vi framme i Lübeck. Så där stannade vi. Först försökte vi få hotellrum på Hotel Ibis, men de skulle ha 74 euro per rum och vi fick inte ta ett rum utan det måste vara 2... Aldrig i livet! Så vi letade oss vidare och hittade ett enkelt hotell lite längre in, där vi fick 2 rum + frukost för alla 4 för 87 euro. Taget!!


060630 Fredag:
Vid 10-tiden lämnade vi hotellet och åkte mot Border shop i Puttgarden. Martin köpte lite godis och jag och Fredrik köpte lite vin, lite öl och en Bailey's. Hela 600 kr spenderade vi på båten ;-) Vi är verkligen dyra i drift *s*

Drickapaus på färjan mellan Puttgarden och Rödbyhavn...



Här lämnar färjan Helsingör, snart är vi i Sverige igen :)



Killarna spanar lite :)




Jag är rätt trött nu, men har haft det himla skoj :)


Vid 21-tiden kom vi hem till Kungsholmen igen, resan hem gick oerhört smidigt vill jag lova! 11 timmar totalt från Lübeck inkl färjorna och matpaus.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken resa, underbara bilder. Jag blir så sugen på att åka till Paris när jag ser detta =) Kram

Julia sa...

Vad många fina foton!! Tack så mycket för att jag fick följa med på resan ;) Jag älskar det fotot på grabbarna när de hoppar!!
//Julia

Anonym sa...

Jätteroligt att följa er resa så här!! Fina bilder och kul att läsa det du skrivit!
TACK!

Anonym sa...

Vilken resa! Tack för att jag fick se alla bilder och få berättat för mej hur det var!

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig! Jättekul läsning och härliga fotografier. Vill oxå åka dit nån dag! =)

*Cattis*