tisdag, juni 06, 2006

When I was a little girl


Här ser du mig när jag var en liten liten tjej :)

När min farfar gick bort i vintras, så fick jag en massa foton från mina fastrar. Såna som farmor och farfar tog när jag och mina systrar och kusiner var små. Det här är ett av dom korten... Tyvärr är orginalet mycket dåligt i färgerna, men jag gjorde om det till svag sepiaton... Tänkte framkalla kortet sen :)

Frågade mamma hur gammal jag kan vara på kortet, och hon var inte 100 på årtalet, men trodde det är från sommaren 1971, då var jag nästan 2,5 år gammal. Kortet är taget på Sikvägen i Bollmora, tror det var där farmor och farfar bodde på den tiden. Där ser man vikten av att ha nån form av dokumentation på eller kring fotona :-s Tur jag har min mamma att fråga om vissa foton...

Ja, tänk vad tiden går :)

Idag är det svenska nationaldagen, men vi har inte firat den... Jag och Fredrik fixade grejer till bilen på Biltema istället, för Fredrik ska serva den innan vi åker till Paris om 2,5 vecka.

Den här bilden tog jag i bilen, då vi åkte i Bromma...


Det ser varmt och skönt ut, eller hur? Det är det inte! Var är sommaren? Ute är det bara 13-14 grader, trots att vi har sol emellanåt :-( Jag fryser och tycker det är eländigt! Jag vill ha sommar och varmt nu!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket vackert foto på dig som liten