tisdag, juni 06, 2006

Ska köpa studioblixtar :)

Ja, begagnade såna... Även om det är lite tidigare än jag tänkt, så kunde jag inte låta bli :) En jättetrevlig tjej som heter Stephanie ska flytta till Kanada och kan inte ta med dom, så jag får köpa dom för en hyfsad peng! Weeee, så kul!!!!


Studioblixtpaket Falconeye:
I paketet ingår:
2st blixtenheter SS110B på vardera 110Ws
2st luftdämpade belysningsstativ
1st softbox 45x45cm
1st vändbart paraply silver/vitt
Synk- och nätsladdar

Paketet är ett perfekt nybörjarpaket och passar bra för allmänt bruk i den mindre porträttstudion eller för enklare produktfoto.

Blixtenheterna har slavfunktion och kan utlösas av andra blixtar eller IR-sändare.

Å, så spännande! Får dom i mitten av juli :)

Så nu har jag ett mission till (inte bara scraphörna alltså)! Att rensa ut i klädkammaren, så jag får plats med denna utrustning på ett bra sätt :) Får se om vi får rodda om ordentligt därinne. Nackdelen med klädkammaren på 4 kvm är att jag, Robin och Martin delar klädkammare och det är inte nån stor yta direkt... Jaja, det löser sig *ler*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad bra! :) Då vet man vem man ska kontakta om man vill ha fantastiska porträttbilder då!! ;)

Hoppas du mår bra?
kram

webmosterhelene sa...

Ja tack, jag mår bra nu :) Får lite känningar emellanåt, men det är som vanligt :) Så jag mår bra *s*

Anonym sa...

åhhh vad kul att kunna ta "studiofoton"... det blir jag grymt avundsjuk på!!! ;o)
Har du någon "bakgrund"?
Jag skulle så gärna vilja ha en vit hel bakgrund så man kan få såna foton som du har på dina "studiolampor" (bilden i inlägget) med helt vitt!

Anonym sa...

De blir ganska små när man packar ihop dem, bara softboxen som tar plats så oroa dig inte :)

webmosterhelene sa...

Tack, Stephanie :) Jag tänkte nog att det är så det är, men jag behöver ändå städa därinne *s* Så det är lika bra att ha projekten rullande *s* Du är så söt, TACK, för att jag får köpa dina blixtar!