lördag, mars 04, 2006

En dag av bilder!

Eftersom jag fått sån huvudvärk under natten (slappnat av, hård madrass osv), så valde jag att stanna hemma i stugan. Lena och småtjejerna var oxå kvar. Så medan Patrick och Fredrik var och åkte skidor utför, så passade vi tjejer på att gå ut och promenera i det härliga vintervädret! Här kommer en dag i bilder!!!

Sparkåkning, det var skoj :) Lena fick jobba hårt i uppförsbacken, men nerför gick det som en skott ;-)

Härliga och mysiga bilder kan man ta om man bara tar sig tid att titta på myrnivå :) Denna gillar jag för kontrasten mellan det isiga i istappen och det rostiga i järnet :)

Även trasiga fönster är skoj att fota ;-) Är man knäpp eller är man knäpp??
Jag pulsade långt ut i snön på åkrarna, jag ljuger inte om jag säger att det var minst en halvmeter snö.... Men det var det värt! Fanns massor med härliga bilder att ta därute :)

Mmmmm, vitt, blått och krispigt :) Kan det bli finare?
Den här herrn kom farande i hagen och var mycket intresserad av oss! Han var så fin, bara stod där alldeles stilla medan jag och Alva var fram och klappade honom. När vi gick från hagen och han inte såg oss längre så gnäggade han högt av besvikelse flera gånger...

Snöhögar är kul :) Alva spanar efter Lena som precis åkt nerför snöhögen och gjort en bana åt henne :)













Tja, jag var med på promenaden oxå, kylslagen och röd om näsan :) Men så mysigt!

Syskonbild i snön :) Lena kom på att dom inte hade några utomhusbilder på lilla Alice, så jag plåtade medan Lena höll koll så tjejerna inte for iväg i snön ;-)


Är ni inte klara snart????? Lillus har tröttnat!!

4 kommentarer:

Maria sa...

Så härligt ni ser ut att ha haft det! Helene, du tar underbara foton!

Elisabeth sa...

Så härligt det ser ut på bilderna massor av snö och blå himmel!!! Kortet på lilltjejen där hon gäspar är helt underbart!!!

Emma sa...

Shit vilka fina foton du tar!!! Du är superduktig!

Anonym sa...

så underbart på den lilla flickan när hon gäspar!